Notice: Undefined variable: ub in /home/slavikz44/web/stylehub.cz/public_html/application/classes/stalk.php on line 146

Notice: Undefined variable: ub in /home/slavikz44/web/stylehub.cz/public_html/application/classes/stalk.php on line 153

Deprecated: strripos(): Non-string needles will be interpreted as strings in the future. Use an explicit chr() call to preserve the current behavior in /home/slavikz44/web/stylehub.cz/public_html/application/classes/stalk.php on line 153
DÁMSKÉ | StyleHUB.cz

Výsledky vyhledávání pro dotaz dámské

Výsledky vyhledávání v sekci: Móda

Víte jak využít módu pro reklamu?

Slyšeli jste už o reklamním textilu? Nabízí ho reklamní agentura JIROUT REKLAMY s.r.o., a to již od roku 1998. Seženete zde pánská i dámská trička, polokošile, mikiny, sportovní oblečení, soft shell textil a další zboží. Neváhejte objednat reklamní textil pro Vaši firmu, či akci s přáteli! Objednávat textil můžete od 10 kusů. Při objednávce potisku a výšivky minimálně 50 kusů. Ze známých značek u nás najdete James and Nicholson, Harvest, US Basic, Slazenger, či Best in town.Reklamní tričkaPro lepší orientaci jsou reklamní trička rozdělena na dámské a pánské, poté podle barvy na jednobarevná a vícebarevná trička. Trička na sobě mohou mít pruhy na rukávech, lemy kolem výstřihů, apod. Výběr vám také usnadní filtr dle ceny a značek. Čas jsou peníze a my Vám pomáháme ušetřit! Stačí, když nám zašlete několik informací o Vašich požadavcích na reklamní trička. Hlavně údaje o typu trička, barevnosti, požadované velikosti, orientálnímu počtu a cenové relaci. My Vám zašleme nabídku podle Vašich parametrů. Trička u nás seženete již od 37 Kč!Reklamní polokošilePolokošile jsou šik a my to víme. Náš e-shop nabízí dámské i pánské reklamní polokošile. Vybírat můžete ze značek Slazenger, US BASIC, James & Nicholson a Fruit of the Loom. Nabízíme kolem 60 polokošil. U nás již od 130,50 Kč!Potisk mikinPotisk mikiny je dnes velice oblíbený. Pánské, dámské, různých barev a velikostí. Značky stejné, jako u polokošil. Nabízíme přes 50 mikin již od 165,10 Kč!V mikině s potiskem budou vaši zamestnanci a partneři dělat dobré jméno firmě a brand za pár korun! Nabízíme plnobarevný sítotisk a digitální malonákladový tisk. Sítotisk je vhodný od 50 ks. Používáme při něm 1-6 přímých barev či plnobarevných CMYK motivů. Jedinou nevýhodou je, že nelze tisknout přes švy a jiné „výstupy“. Digitální malonákladový tisk nabízíme již od 1 ks zboží, vhodný je při objednávce do 10 kusů. Motiv pro je plnobarevný. Pro informace o ceně potisku mikin, nám pošlete údaje s počtem kusů, umístění tisku a počtu barev. Přiložte také náhled loga.Reklamní sportovní oblečeníZde najdete širokou nabídku reklamního sportovního oblečení z funkčních materiálů. Toto oblečení je komfortní a splňuje nároky na střih. Vybírejte z cyklistického, fotbalového, běžeckého a fitness oblečení. Chybět nesmí ani funkční trička, polokošile, košile a spodní prádlo. Najdete zde i teplákovinu.Reklamní soft shellNesmí chybět ani soft shell textil! Tento populární materiál je vhodný pro outdoorové aktivity. Zvolte si mezi značkami Slazenger a James & Nicholson. Čeká na Vás téměř 20 produktů soft shell. Nakupte již za 591 Kč!Reklamní textil má styl!

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Návrháři

Vlaďka Antlová

Paní Vlaďka Antlová je módní návrhářkou dámských kolekcí Oděvního podniku, a.s. od konce roku 1998. Pochází z Prostějova, zde vystudovala Střední průmyslovou školu oděvní, a pak pokračovala ve studiích v Liberci na Vysoké škole textilní. Studia zakončila s titulem bakalář. Nyní žije a pracuje v Prostějově. Mezi její velké záliby patří nejen móda, ale také například tanec, zpěv a hra na kytaru. Chtěla jste být módní návrhářkou už jako malá dívka? „Mým snem bylo být manekýnkou, to se mi ale nepodařilo. Tento dětský sen se mi však částečně splnil, protože manekýnky oblékám.“ Kdy jste se definitivně rozhodla, že se vydáte na cestu spojenou s módou? „Už jako malou dívku mě mamka k módě vedla. Pročítaly jsme spolu módní časopisy, měla jsem k módě kladný vztah už tehdy. Později jsem se seznámila s malířkou Jaroslavou Záreckou, už bohužel není mezi námi. Právě ona mi v době, kdy jsem se rozhodovala, kam půjdu studovat po základní škole, navrhla, ať se zkusím přihlásit na oděvní školu. Díky ní jsem se připravila na přijímací zkoušky a úspěšně jsem je složila.“ Jako módní návrhářka musíte přemýšlet o tom, co bude módní za rok, za dva… Co je na tom nejtěžší? „Nejtěžší je nakombinovat střihový model s materiálem. Důležité je také zvolit vhodnou barevnost. Jde o to, abych nevolila například stupně šedi v době, kdy budou v módě barevné materiály. Tvořím oděvy, které se budou nosit za rok až za rok a půl. Zhruba po šesti měsících příprav a šití nastává takzvaná žírovací komise. Komise, při které prezentuji před vedením firmy a obchodníky kolekce modelů jednotlivých značek. Den žírovací komise bych přirovnala ke zkoušce na vysoké škole. Představuji kolekce, které jsou uspořádány z modelů zpracovaných na základě mých návrhů, ze kterých je vybíráno to, co se bude nabízet zákazníkům. Tento výběr mohu ovlivnit také svým komentářem a popřípadě i obhajobou, proto mi to tolik připomíná onu zkoušku na vysoké škole. Jako návrhářka pak vidím, čím jsem ve svých návrzích zaujala. Je dobré, že členy komise tvoří i obchodníci, protože ti mají nejlepší přehled o tom, co zákazník očekává a co by mohl akceptovat. To ostatně předvedou na kontraktech, které trvají dva měsíce. V jejich závěru je v číslech jasně viditelné, kolik se jednotlivých modelů prodalo nebo neprodalo. Po těch dvou měsících kontraktů se tedy udělá čára, kdy si řekneme, jak jsme byli nebo nebyli úspěšní.“ Jak byste charakterizovala české ženy? Umějí se dobře oblékat? „Myslím si, že ano. Byli jsme sice v minulosti trošku diskriminování dobou, ve které bylo spousta věcí jinak než máme dnes, ale teď je spíše pravidlem, že česká žena ví, co se nosí a co jí sluší.“ Čtenáře tohoto rozhovoru jistě bude zajímat, jak vypadá šatník módní návrhářky. Můžete nám to prozradit? „Nejsem ženou, která by měla v šatníku jen jeden vyhraněný typ oblečení. Mohu se pochlubit, že můj šatník je poměrně pestrý. Dá se říci, že zrcadlí mé potřeby spojené s oblékáním všedního života. Kostýmky, separátní kalhoty, nebo jeany, trička, halenky, nebo i večerní šaty to vše využiji jak při své práci, tak i ve volném čase.“ Do jaké míry dnes ženy podléhají tomu, co je módní? „Dříve to bylo tak, že celá Evropa nosila jeden typ oblečení. Když byly v módě minisukně, všechny ženy, které chtěly být „in“, nosily minisukně, aniž by se skutečně zamýšlely nad tím, zda jim to opravdu sluší. Byla prostě taková doba. V dnešní době je situace v tomto směru umírněnější, ženy se nenechávají jednoznačně ovlivňovat - chtějí nosit pouze to, co jim sluší. Třeba teď jsou trendové úzké nohavice u kalhot. Dříve by v těchto nohavicích chodily všechny ženy, které by se zajímaly o módu, zatímco teď je to tak, že již ženy striktně nedodržují to, co je právě módní, ale volí oděvy, jak již jsem řekla, podle toho, co jim sluší.“ Čerpáte inspiraci od světových návrhářů? „Módní trendy jsou odrazem tvorby světových módních návrhářů, takže je samozřejmě sleduji. Informace o dění v módním světě čerpám například z módních časopisů, účastním se nejrůznějších módních veletrhů, sleduji internetové stránky zaměřené na módu a jezdím na různé semináře. Z toho všeho sbírám určité prvky, které aplikuji do svých modelů.“ Kde ještě čerpáte inspiraci? „Mým hlavním inspiračním zdrojem, jak jsem předeslala, jsou časopisy, veletrhy a internet, nicméně inspirují mě také lidé, kteří jsou kolem mě. Doufám, že mě inspirace neopustí.“ Co konkrétně máte v Oděvním podniku, a.s. na starost? „La Boutique de Claudette je značka dámské konfekce Oděvního podniku, kterou mám na starost. Jedná se o trendovou kolekci v níž jsou obsaženy prané materiály, například lny. Zákaznice jistě budou znát, že tato značka se aktuálně rozrostla o La Boutique de Claudette - Luxury, což je kolekce plná luxusních materiálů a vypracovaných střihů. Jedná se o nejvyšší značku v nabídce dámské konfekce Oděvního podniku, a.s. Mou další kolekci představuje značka La Boutique de Claudette - Glamour, což je společenská kolekce. Rovněž mám v dámské módě na starost kolekci nadměrných velikostí (Claudette) – tato kolekce je určena ženám, které nosí velikosti 46 – 54. Zodpovídám tedy za modely ve čtyřech značkách. To však není vše. Oděvní podnik rovněž organizuje módní přehlídky. Já na ně připravuji dvanáct originálních – inspirativních večerních šatů. Zabývám se také návrhy modelů pro potřeby individuálních zákazníků.“ Z toho všeho je zřejmé, že se jedná o časově náročnou práci. Je to tak? „Máte pravdu. Někteří lidé si možná myslí, že práce návrháře spočívá pouze v tom, že si vezme tužku a papír a kreslí jednotlivé návrhy. Tak jednoduché to však není. Módní návrhář zastává kromě toho spoustu další organizační práce. Musí například spolupracovat s modelářkami, které jsou nezbytné pro vytváření střihové konstrukce modelů, dále musí být přítomen v dílně, kde se jednotlivé modely realizují. U mě to většinou dopadá tak, že si samotné navrhování nechávám na doma. Když mám nějakou příhodnou chvilku, vymýšlím modely. Potřebuji na to klid. To asi pochopí každý, kdo dělá nějakou tvůrčí práci.“ Mohla byste popsat Váš všední pracovní den? „Jako módní návrhářka Oděvního podniku, a.s. mám klasickou pracovní dobu, nicméně, jak už jsem uvedla, pracuji i doma. V určitém období v roce se vybírají materiály na sezonu, v dalším období se dělají návrhy na doplňky, jako jsou trička, halenky a košile… V další době se zařazují materiály do vybraných fazón. Často se tyto práce prolínají, takže nejde říci, že v lednu dělám jen to a v únoru něco jiného. Pravidelné je to, že do zaměstnání chodím na půl osmou. Po příchodu do práce nejprve řeším organizační záležitosti související například s výrobou vzorků na modelárně. Přijímám také obchodní zástupce z různých textilek, kteří nám nabízejí látky na novou sezonu. Jsem v úzkém kontaktu s modelářkami, s nimiž konzultuji nejrůznější detaily mého návrhu. Ptají se mě, co a jak si představuji. Potom jdu na dílnu, kde se šijí prototypy, kde s mistrovou konzultuji, zda je vše v pořádku, zda je vše dle mých představ. Vyráběný prototyp se chystá na zkoušku, což je další fáze vývoje nového oděvu - zkouší se na manekýnce. Když mám nějaké připomínky, domluvím se s modelářkou na případných úpravách, které se postupně zapracují. Takto se sestavuje prototypová část našich modelů. Kromě toho vyřizuji nejrůznější e-maily a telefony, jsem také v přímém kontaktu s textilkami a s klienty, takže si na nedostatek práce rozhodně nestěžuji. Rozhodně tedy má práce nespočívá pouze v kreslení návrhů.“ Takže i když jdete po ulici, tak se inspirujete? „V podstatě ano. To, jak je ale tato inspirace velká, je přímo úměrné tomu, v jak velkém městě se procházím. Jiné je to na maloměstě, jiné je to ve velkoměstě nebo na veletrhu. Ideální z tohoto pohledu jsou města jako je Paříž, Miláno a další. V Čechách se teprve učíme, jak kombinovat jednotlivé modely a barvy, kdežto v těchto velkých metropolích už to mají zažité.“ Je mezi módními návrháři nějaká rivalita? „Myslím si, že ano, ale především mezi těmi na volné noze, u nichž je otázkou, zda tu či onu zakázku získají nebo ne. Záleží na tom, jakou mají klientelu. Rivalita jako taková je normální věc, osobně ji opovažuji za hnací motor. Tvorbu návrhářů je nutné sledovat a občas si člověk řekne: To je ale zajímavý nápad, to se mu povedlo… Člověk by se měl neustále zdokonalovat, neustále se snažit být lepší.“ Co považujete za svůj největší dosavadní úspěch? „To, že se dámské kolekce, které navrhuji, každou sezonu dobře prodávají. A to se nebavím o několika stovkách, ale o několika tisících kusech, což je pro mě nádherné pohlazení. Za úspěch považuji také to, že jsem měla možnost dělat modely pro manželku pana prezidenta – pro paní Klausovou.“ A máte nějakou metu, které byste chtěla docílit? „Nevím, jestli se mají přání říkat nahlas… Přeji si, aby se mé modely i nadále dobře prodávaly, a aby byly čím dál více úspěšnější. Přála bych si také, aby pro dámskou konfekci nechodily jen ženy středního věku, ale aby se této konfekce nebály ani ženy mladší. Myslím si, že když lidé zavítají k nám do obchodů, určitě ocení to, co děláme. Máme jim co nabídnout. U nás si v dámské módě mohou vybrat skutečně všechny ženy, protože nabízíme oděvy nejrůznějších značek, které jsou vhodné jak pro mladé, tak pro generaci střední i generaci straší.“

Pokračovat na článek


Ondřej Ziegler

Ondřej Ziegler, vrchní ředitel pro design a prodej společnosti Oděvní podnik, a.s., se narodil 11. dubna 1967. V Oděvním podniku, a.s. pracuje od roku 1987. Pochází z Prostějova. V tomto městě dodnes nejen pracuje, ale i bydlí. Mezi záliby pana ředitele patří jeho práce, tedy móda. S oblibou sleduje nejen módní přehlídky a pročítá módní časopisy, ale dívá se také na nejrůznější televizní kanály, například na MTV, kde jsou, jak řekl, nejnovější módní trendy často zastoupeny díky interpretům různých klipů. Málokdo ví, že pan ředitel hrával 25 let závodně basketbal, dokonce v tomto sportu dosahoval takových výsledků, že hrál 1. dorosteneckou basketbalovou ligu. Dnes se však věnuje především módě, na sport však v žádném případě nezanevřel, což dokazuje například tím, že se rekreačně věnuje tenisu. Jeho hlavním zájmem je však rodina. Pane řediteli, chtěl jste být už jako malý designérem? „Ani ne. Naše rodina sice byla umělecky založena, ale v trošičku jiných sférách. Mí prapředci – dědeček a pradědeček – byli jedni z nejslavnějších řezbářů v republice. Pracovali na významných zakázkách. Práci se dřevem přenesli i na mého otce. Nedávno vyšla kniha o známých loutkářích a o mých předcích v ní bylo několik stran. Jako malý chlapec jsem tedy pracoval s otcem v dílně. Dělal například ozdobné vázy, sochy, snažil se tvořit koláže. Byl všestranný umělec. Jako malý jsem se tedy pohyboval mezi různými soustruhy a sadami dlát. Když mi však bylo sedm let, otec zemřel. Neměl jsem se již dál od koho tomuto řemeslu učit. Řemeslo tedy kvůli tomu nepřešlo z otce na syna, ta kontinuita se zastavila. Když jsem se později rozhodoval, na jakou školu jít, rozhodl jsem se pro oděvní školu. Byla tehdy velmi prestižní, zdaleka ne každý se na ni dostal.“ Můžete prozradit, jak jste se vlastně dostal k tomu, že nyní navrhujete oděvy? „Začalo to zhruba před čtvrt stoletím, kdy jsem studoval střední oděvní školu v Prostějově. Popravdě řečeno byl prvopočátek mého zájmu o design v tom, že už tehdy předváděly oděvy nejhezčí děvčata. Abychom se k nim jako kluci dostali, navrhovali jsme postupně modely. Vyhráli jsme tehdy dokonce celostátní kolo soutěže Zenit – mladý módní tvůrce. Vítězství v této soutěži se nám dokonce podařilo obhájit. Po škole jsem ve firmě začal dělat střihy, následovalo modelování, potom jsem se stal designérem dámské módy a poté šéfdesignérem dámské módy. Později jsem se stal šéfdesignérem celé firmy a na starost mám i prodej, takže můj vztah k módě je dlouhodobý proces.“ V době Vašich studií vlastně ani nebyl v obchodech tak velký výběr oděvů… „Dnes je nabídka zboží velmi široká, tenkrát nebylo skoro nic. Dělalo se několik modelů ve velkých sériích a v nich chodila celá republika. To jsem samozřejmě nechtěl, toužil jsem po jeansech atd. Když jsem si je chtěl koupit, musel jsem na ně stát šest hodin frontu v Tuzexu, nakonec jsem si stejně musel vzít jeansy, které mi neseděly, protože jsem je chtěl, ale neměli mou velikost… Situace v té době byla úplně jiná. Dnes už se to zdá být směšné, ale v době, kdy jsem chodil do školy, a ještě nějakou dobu potom, jsem si na sebe většinu věcí šil – kabáty, kalhoty… Kupoval jsem si látky, střihy jsem obkoukával v hudebních časopisech nebo náhodně v televizi, když se tam něco dostalo. Když si člověk šil věci sám na sebe, mělo to určitá pozitiva i negativa. Mezi pozitiva patřilo to, že člověk měl něco, co nenosí celý národ, mezi negativa patřilo to, že do jisté míry vyčníval. Třeba já jsem vyčníval dost.“ Čím to bylo? „Hlavně tím, že všichni nosili třeba šedé kalhoty, ale já měl červené. V té době to skutečně nebylo obvyklé. Ne všichni to dobře snášeli. Dnes je jiná doba. Dnes už podle oblečení nikdo nikoho nehodnotí, ale kdo tenkrát trošku vyčníval, tak nepůsobil na okolí moc pozitivně. Vyčníval jsem nejen oděvy, ale i účesem. Měl jsem takovou dlouhou patku… Ostříhali mi ji. Kdo tenkrát nežil, asi si to nedovede představit. Dnes si každý může koupit vše – dle svých představ a peněženky. Kdo chce do oblečení investovat více, kupuje si oděvy luxusnějších značek, kdo méně, může si v nějakých obchodech koupit třeba trika za pár desítek korun. Je to otázka financí a vkusu, ale ty možnosti tu jsou, obchody jsou plné. Tenkrát to tak nebylo a právě to byl jeden z důvodů, proč mě móda tolik chytila. Mohl jsem šít pro sebe i pro známé.“ Jak je vlastně možné, že muž může dobře navrhovat dámskou módu? „Musím říci, že hodně návrhářek dělá modely pro to, aby se buď ony nebo jejich zákaznice líbily mužům. Ony si ale jenom myslí, co se mužům líbí, zatímco muži nejlépe vědí, v čem se jim ty ženy líbí. Právě to je důvod, proč to muži umí dobře navrhnout. To je ta základní inspirace, jinak však inspiraci lze čerpat v módě italské, francouzské a na módních veletrzích, na veletrzích materiálů i z tzv. módy ulice. Je nutné sledovat obecný trend a do toho doplnit svůj pohled.“ Co Vás při tvorbě inspiruje? „Uvedu jeden konkrétní příklad: V lednu jsme byli na veletrhu ve Florencii. Najednou jsem si všiml, že muž u jednoho z luxusních stánků měl strašně krátké kalhoty. Pomyslel jsem si, že to nevypadá moc dobře, že je to divné. Šel jsem dál a viděl jsem dalšího muže, který měl krátké kalhoty a navíc k tomu ještě pruhované ponožky. Když jsem se na to zaměřil, zjistil jsem, že zhruba 60 % mužů tam mělo úzké krátké kalhoty. Říkal jsem si, že to nemůže být náhoda. V krátkých kalhotách přišli i lidé z jedné významné japonské firmy, viděl jsem, že i Japonci mají krátké kalhoty... Chápete: měli je i Japonci, u kterých je vždy problém opačný, protože jsou menší a kalhoty mívají dlouhé. V tu chvíli jsem pochopil, že se jedná o trend.“ A teď mám jednu trošku záludnou otázku: Do jaké doby se dá móda předvídat? V Oděvním podniku pracujete na modelech, které se budou nosit za rok nebo za dva, ale dá se odhadnout, jakým směrem se bude móda ubírat třeba za deset let? „To asi ne. Móda, jak jste řekl, se tvoří maximálně na dva roky dopředu. Není to tak, že bych si sedl ke stolu a řekl si: „Tak, teď mám dobrou náladu, tak určím, co se bude nosit třeba za tři roky“. To nejde. Módní směry se určují podle světových módních návrhářů, tyto směry pak rozvíjejí různá světová módní studia. I kdybyste znal nejrůznější informace ze světa módy, není možné, abyste určil módní směry v budoucnosti. To by musela být hodně velká náhoda. Když naši designéři pracují na kolekcích, světový trend je již určen. Módu neurčuje jen jeden nezávislý člověk, ta mozaika se skládá z mnoha střípků. Určování módy je velice složité. Když chce být ale firma konkurenceschopná, musí se držet světové módní linie. Když by všichni ve světě v rámci módního trendu nosili krátké sukně do půlky stehen a vy byste říkal, že trendová je délka sukní po kotníky, nikdy byste to jako světový trend neprosadil. V módě to funguje tak, že někdo dá první impulz, na který se pasují další kroky. První impulz dá třeba nějaký významný světový návrhář, nicméně než tento určený trend obejde svět, nějakou dobu to trvá. Ještě před patnácti lety se říkalo, že to, co je teď módní v Itálii, k nám přijde za dva roky. Teď už je to jinak. Firmy se hodně globalizovaly, lidé hodně cestují…, není tedy problém, aby módní věci byly v Čechách souběžně nebo s minimálním odstupem jako třeba v Itálii.“ Co patří mezi Vaši hlavní pracovní náplň v Oděvním podniku, a.s.? „Má pracovní náplň je naprosto jednoduchá: Co si se svými týmy navrhnu, to také musím prodat. Pro mě je tedy nejpodstatnější, aby byly navrženy odpovídající módní kolekce, a potom tyto kolekce dostat k zákazníkům. Mým úkolem je tedy přenášet požadavky trhu do designu a zase naopak trendy přenést do prodeje. Děláme týmově. Každý do prodejní kolekce přináší nějakou část nápadu, i když jsou zde jednotliví designéři, kteří mají dané kolekce na starost, vždy zde sedíme jako jedna skupina a hodnotíme materiály, výběr modelů z kolekce atd. Všechny značky v naší společnosti jsou pro mě důležité – jak výrobek za 15 tisíc korun, tak výrobek za 500 korun. Všem oděvům je při jejich vývoji věnována stejně důkladná péče.“ Prozradíte mi, co Vás na Vaší práci nejvíce baví? „Zajímavé je pro mě sledování módních trendů, navštěvování jednotlivých textilek, výběr materiálů, příprava designu a potkávání se s lidmi, které bych při jiné práci nepotkal. Nejvíce mě potěší, když se nám to, co navrhneme, podaří prodat, a to třeba i do zahraničí. Mám radost z velkých kontraktů. Práce mě tedy baví od začátku až do konce.“ Jak jsem si všiml, umíte i řadu jazyků… „To musím, jinak bych se nedomluvil. Musím se snažit přizpůsobovat se řečem jednotlivých zákazníků. Když tedy přijede Rus, tak s ním mluvím rusky, s Polákem polsky atd.“ Je něco, co byste chtěl vzkázat čtenářům tohoto rozhovoru? „Ať se přijdou podívat do našich prodejen. Slyšel jsem, že se o nás dříve říkalo, že jsme jen pánská firma nebo jen drahá firma, ale myslím si, že to už dávno neplatí. Máme komplexní nabídky za velmi příznivé ceny. Čtenářům bych tedy vzkázal, aby prověřili kvalitu, kterou nabízíme.“

Pokračovat na článek


Alespoň jeden kousek od Armaniho patří do každé skříně

Armani přišel na svět 11. července 1934 v průmyslovém městě Piacanza, asi 70 km jižně od Milána avyrůstal se s bratrem a sestrou. Ke svému dětství řekl: “Piacanza byl malý svět, kde jsme žili –mírumilovný a ochranný. Venkovská atmosféra těch dní je něco, co je stále ve mně – dokonce i kdyžjsem v New Yorku.“ Vliv na jeho pozdější módní kariéru měla jeho matka Marie. Díky svému vytříbeném vkusu dbala velmi o to, jak vypadá a šila oblečení pro celou rodinu. Zatím Giorgia móda nějak zvlášť nezaujala,a tak začal studovat medicínu. Na této vysoké škole mu studijní zápal vydržel pouhé dva roky. Potézkoušel studium fotografování. Toho také po čase zanechal a nechal se zaměstnat v prestižním obchodním domě La Rinascente jako aranžér výloh. Po nějaké době, kdy se vypracoval, nakupoval oděvypro pánské oddělení. Po deseti letech La Rinascente opustil a přidal se k Nino Cerrutimu, prokterého navrhoval pánskou kolekci. Spolupráce jim vydržela až do roku 1970, kdy povzbuzený svýmpartnerem Sergiem Galeottim opustil firmu Cerutti a začal se živit jako nezávislý módní návrhář a poradce. V roce 1974 založil svou vlastní značku s pánským oblečením. Ve Florencii na módní přehlídcepřestavil kolekci inspirovanou leteckými bundami. Kůži používal jako jakýkoli běžný materiál anebál se ji vkombinovat do většiny modelů. Zaujal a upozornil tak na sebe. Roku 1982 uvedla společnost Armani na trh voňavé parfémy Armani Le Parfum a Armani Eau Por. Jak čas ubíhal, zaměřil Armani svou pozornost také na dámské a dětské oblečení, na kterém spolupracovat s Galeottim. Ten bohužel roku 1985 zemřel na AIDS. Armani po jeho smrti převzal celou společnost a byl nucen chopit se i obchodních záležitostí. Předvedl kolekci, kde modelky zahalil do volných blejzrů šitých z tkanin, které se do té dobypoužívaly jen na pánské obleky. Tento nápad mu přinesl uznání a celosvětovou slávu. Díky tomutoúspěchu se zařadil k Paulu Poiretovi a Coco Chanel a stal se tak dalším emancipátorem módy proženy. Jestli vás zajímá v jakých výšinách se pohyboval zisk společnosti, tak např. v roce 1994 dosáhl 787milionů dolarů. Mezi Armaniho nejčastější zákaznice patří Jodie Foster, Sophia Loren a Michelle Pfeiffer. Tvůrčí schopnosti tohoto umělce nesetrvaly jen na oblečení a parfémech. Další produkty z jeho dílny jsou boty, plavky, sluneční brýle, kabelky, hodinky a kosmetika. Možná jste zaznamenala, že Armaniho dámská móda v sobě zahrnuje kombinaci pánského a dámskéhostylu. Je znát snaha o to, vytvořit aktivní a emancipované ženy. Armani své oblečení nepřezdobuje,pečlivě vypracovává střih, který musí být perfektní. Důležitá je pro něho funkčnost oděvu a takéjeho luxusní vzhled. Oděvy od Armaniho symbolizují jisté postavení ve společnosti, a z toho důvoduho velmi často nosí lidé ze světa vysokého businessu. V něm je Armani chápán jako tvůrce nejuznávanější uniformity. Svůdnost, smyslnost a lesk můžeme vidět spíše na jeho večerních róbách,které jsou také úchvatné. Tento umělec se řadí mezi nejlepší návrháře druhé poloviny 20. stolení. Neřídí se bezhlavětrendy, ale zůstává svůj. Vyžívá se v eleganci a noblese, ovládá zdrženlivost splývavých střihů,používá jemné barvy, což zdůvodňuje: „Mám rád, když žena okouzluje diskrétností. Příliš agresivníbarva jí dává divoký výraz. O tom, že vešla, bychom se měli dozvědět až později, nikoli okamžitěpři jejím vstupu. Vždycky dávám přednost tomu, když se muži po ženě otáčejí z jiných důvodů.“ Možná jste slyšela o pánském saku, kterému překonstruoval střih, a tak z něj vytvořil lehké sáčkopohodlného tvaru. Byl oceněn za svou práci v Evropě, Americe i Japonsku. Pyšní se oceněním Zlatýnáprstek, který získal jako nejlepší italský tvůrce v roce 1986. V roce 2003 získal ocenění GQNávrhář roku a Rodeo Drive „Walk of Style“. Armani není pouze návrhář. Za úspěchem jeho společnosti stojí také jeho obchodní schopnosti.Aktivně spolupracuje při tvorbě firemní strategie a dohlíží na všechny činnosti firmy. V dnešníchdnech patří jeho společnosti mnoho značek – EA, Armani, Giorgio Armani, Emporio Armani. Všechnyjsou velmi úspěšné a oblíbené. Sám Giorgio žije v Forte dei Marmi, Broni a Pantelleria v Itálii.Vidět ho ale můžeme také na Francouzské riviéře a St. Tropez.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Design

Brýle

Jak se pořizují nové brýlePřed tím, než se vydáte do optiky shánět nové brýle, byste měli navštívit očního lékaře, který vám zrak vyšetří. Teprve na základě jeho doporučení si necháte vyhotovit brýle. S předpisem na brýle navštívíte libovolnou oční optiku a zde si vyberete některé z nabízených brýlových obrub. Pokud vám žádné brýle nebudou vyhovovat, můžete se podívat jinde. Ovšem pokud navštívíte eiffel optic, z naší široké nabídky si určitě vyberete. S výběrem si klidně nechte poradit od našich odborníků, kteří vám pomohou se rozhodnout.V kterékoliv dobré optice si rozhodně vyberete.• Čekají na vás stovky brýlí• A to jak brýle dámské a pánské• Tak i brýle pro děti• Stejně tak u nás seženete sluneční brýle• Vybrat si můžete i z široké nabídky kontaktních čoček

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Krása

sluneční brýle

Je všeobecně známo, že oči jsou nejcitlivější orgán lidského těla. Proto potřebují maximální ochranu před jakýmikoli vnějšími vlivy, které by mohly zapříčinit jejich poškození a tím způsobit oslabení jejich funkčnosti. Silné sluneční záření obsahuje ultrafialové paprsky, které mohou způsobit vážné poškození sítnice a zhoršují vidění vašich očí. Práce s počítačem, notebookem, nebo dlouhý čas strávený u televizních obrazovek, může způsobit několik onemocnění vašich očí.V době rychlého technického pokroku se lidé stávají závislí na počítačích nejen v rámci svého zaměstnání, ale i během volnočasových aktivit. Lidé sedí neúnosně mnoho hodin před monitory počítačů pro delší pracovní dobu, na dokončení různých prací buď v kanceláři, nebo doma. Škodlivé záření přicházející z obrazovky počítače může zhoršit stav vašich očí, který se z počátku projevuje jejich zarudnutím. Chcete-li chránit své oči před škodlivým zářením a předejít tak vážnějšímu poškození zraku, nutně budete potřebovat kvalitní sluneční brýle, které poskytnou vašim očím dokonalou ochranu. Vzniká tak problém, jak si vybrat ty nejkvalitnější a nejvhodnější brýle. Hledání vám usnadní kolekce módních brýlí Just Cavalli. Brýle z této kolekce poskytnou vašim očím maximální ochranu před zářením z počítačových monitorů a televizních obrazovek stejně spolehlivě, jako ochranu před všemi negativními vlivy prostředí, ve kterém se pohybujete. Je to především stále přítomný prach ve vzduchu, nadměrně suché, nebo naopak nadměrně vlhké ovzduší atd. Tommy módní brýle jsou kolekce mistrovských děl, takže stát se právě jejich uživateli je nepochybně správné rozhodnutí. Brýle Just Cavalli podstatně zmírní, nebo zcela odstraní vaše problémy se zrakem. Navíc zlepší váš vzhled zcela brilatním způsobem. Velmi důležitý je fakt, že brýlové obruby Just Cavalli splňují všechny požadavky, které kladou současné módní trendy.Brýle Just CavalliJust Cavalli bylo jméno módního návrháře, který položil základní kámen této mimořádně uznávané značky. Módní značka Just Cavalli byla založena s cílem poskytovat kvalitní módní doplňky, oblečení, hodinky, brýle a mnoho dalších stylových produktů a na mezinárodním trhu uspokojit rozdílné požadavky na módu mladých lidí a zároveň respektovat kvalitu výrobků, jakož i zohledňuje pohodlí zákazníka. Konečným cílem je samozřejmě spokojenost zákazníka. Podstatným znakem brýlí Just Cavalli je prvotřídní kvalita a luxusní vypracování. Just Cavalli je celosvětově známý pro jeho inovační přístup při navrhování produktů, aby tak dosáhl maximální spokojenost zákazníků. Společnost Just Cavalli od svého založení se značka stala známou v maloobchodních sítích po celém světě. Dámské a pánské brýle a oblečení, oblečení pro děti – to vše jsou výrobky od Just Cavalli, schopny splnit mezinárodní požadavky kladené na kvalitu. V současné době módní brýle Just Cavalli získaly uznání na světovém trhu s velkými distribučními sítěmi ve více než 90-ti zemích a více než v 1000 maloobchodních prodejnách po celé Severní Americe, Evropě, Střední a Jižní Americe, Asii a Tichomoří.Portfolio zahrnuje módní brýle, hodinky, sluneční brýle, oblečení a různé módní doplňky. Brýle Just Cavalli odrážejí smysl pro prezentaci stylu, kvality a spokojenosti zákazníků na celém světě. Široký sortiment módních brýlí Just Cavalli má elegantní rámy a kvalitní materiály. Elegantně tvarované rámy těchto brýlí vyzdvihují dokonalou krásu vašich očí a vysoce kvalitní optické čočky vám poskytují dokonalý optický zážitek. Pracovní tým TJust Cavalli tvoří zapálení a schopní lidé, kteří usilovně pracují na aktualizaci technologií a inovaci stylu a designu při výrobě brýlí a ostatních produktů. Proto je schopen uspokojit i nejnáročnější zákazníky. Nabídka módní kolekce brýlí Just Cavalli sahá od jednoduchých brýlí po značkové brýle, které respektují požadavky i těch nejnáročnějších zákazníků.Brýlové obruby jsou zdobeny exkluzivním designem s precizně vypracovanými detaily, s módním vzhledem, který dokonale ladí s oblečením pro různé příležitosti. Při výrobě rámů se používají vysoce kvalitní materiály, které poskytují produktům flexibilitu a odolnost proti nárazu po dlouhou dobu. Dlouhodobou trvanlivostí se vyznačují i ​​proti nárazům a poškrábání odolné čočky.Tuto vlastnost zajišťuje speciální povlak. V brýlích je používána účinná technika redukce oslnění. Exkluzivní trojrozměrné zobrazování je zajištěno vestavbou High Definition Optics technologie do kvalitních skel. Výše uvedené zajímavé vlastnosti těchto brýlí jsou určitě důvodem ke koupi několika modelů. Vaše módní brýle budou vaším dokonalým společníkem na cestách, sledování filmů na obrazovce počítače nebo TV. Módní brýle Just Cavalli jsou navrženy vysoce kvalifikovaným kolektivem zkušených projektantů společnosti. Kolekce návrháře značky sahá od nadčasových kousků brýlí po absolutně módní hity. Zajištění ochrany před ultrafialovým zářením s vysokou optickou čirostí dělá tyto brýle spolehlivým Módní doplněk. Kolekce módních brýlí Just Cavalli obsahuje dámské a pánské modely. Široké spektrum pánských brýlí různých stylů je k dispozici od značky níž můžete plně důvěřovat. Tou značkou je Just Cavalli. Vysoce kvalitní rámy brýlí jsou navrženy dokonalým způsobem. Široká barevná škála poskytuje možnosti využití na různé příležitosti. Tyto pánské brýle se staly symbolem příslušnosti ke společenské třídě.Nákup brýlí onlinePokud vám čas z pracovních, nebo jiných důvodů nedovoluje navštívit osobně prodejny se zbožím značky Just Cavalli, pak vám bude určitě vyhovovat on-line nákup z různých eshopech. Nákup brýlí on-line je poměrně jednoduchý, tak jako například rezervace vstupenek do kin on-line. Internet vám poskytuje nejlepší platformu na nákup brýlí on-line s jednoduchým kliknutím myši. Platbu konečného výběru lze provést pomocí debetní karty. Některé eshopy nabízejí další službu, a to platbu v hotovosti po dodání zboží.

Pokračovat na článek


Oblékněte se podle tvaru vaší postavy

Přijde vám, že všichni kolem vás chodí oblékaní jako od stylisty, ale vy jako ošklivka Betty? Nehledejte za tím nic složitého, protože ony ženy se jednoduše řídí tím, co jim říká jejich tělo svým tvarem. Zjistěte, jaký tvar postavy máte vy a oblékněte se podle toho, uvidíte, že potom budete i vy vypadat jako z přehlídkového mola. Když totiž budete respektovat tvar svého těla a nenutit ho do modelů, které mu nesedí, nebudete zbytčně upozorňovat na své nedostatky, ale naopak podporovat své přednosti.HruštičkaTvar dámské postavy alá hruška se vyznačuje úzkými rameny, s pasem v normě a naopak širokými boky a zadečkem. Často bývá tento tvar postavy v kombinaci s kratšími nohami a štíhlými pažemi. Základem je zvýraznit to, co je na postavě hezké, tedy vrchní část těla. Vybírejte si tedy cokoliv, co odvede pozornost od širokých boků a zbytečně neupozorňujte ani na svůj zadeček. To znamená, že můžete vyzkoušet výrazné topy, krajku, špagetová ramínka, výstřihy do V. Spodní část těla oblékněte do jednoduchých kousků, jako jsou rovné džíny nebo zvonáče či áčkovou nebo pouzdrovou sukni. Tvar své postavy zamaskujte také ve volně splývajících cardiganech nebo svetřících.Přesýpací hodinyVybrat něco pro ženy s úzkým vosím pasem, ale širokými rameny a boky není zase tak nic moc těžkého. Tato postava v sobě snoubí od každé něco. Široká ramena nezdůrazňujte špagetovými ramínky a klidně přes ně sem tam přehoďte nějaký šál. Oblejší boky s vosím pasem, ale můžete zvýraznit například vypresovanými kalhotami nebo midi sukní. Vyrazte v oblečení, které převede vaše přednosti, které se nacházejí v úzkém pasu tedy středu pomyslných přesýpacích hodin.JablíčkoI když jsou jablka zdravá a sladká, mít takový tvar postavy je celkem nevděčné. Zatímco ramena nemusí být tolik široká či v harmonii s pasem, veškeré tuky se nacházejí v oblasti bříška a horní části stehen. Problémem také bývá to, že nejčastěji najdeme tento tvar postavy v kombinaci s krátkými nohami a malým zadečkem. Pro slušivý outfit je dobré volit trička, která nebudou upozorňovat na nedostatky v oblasti bříška, to znamená, že by měla být volnější, bez zbytečného řasení, s výraznějším páskem, který tělo opticky „rozstřelí“. Kalhoty je dobré volit s rovným střihem nebo rozšířenými nohavicemi.Čili paprička/okurkaKaždý známe takovou tu „potvoru“, která si na sebe může vzít i pytel od brambor a přitom bude vypadat pořád skvěle. Kromě toho před vámi jí čokoládový dort, zatímco vy tloustnete i jen při pohledu na okurkový salát před sebou. Ano, ženy s hubenou a vysokou postavou typu „hadovka“, si na sebe mohou obléknout v podstatě cokoliv, protože jejich postavě nic neuškodí. Úzké kalhoty, sukně, šaty, trička, je to jedno. Jediným problémem, se kterým se musí nejčastěji tyto ženy potýkat, kromě závisti ostatních dívek, jsou menší prsa a zadeček. Pozornost od toho lze odvést výraznější balónkovou sukní nebo jiným kouskem oblečení, který odhaluje jejich dlouhé nohy.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Společnost

Etiketa: Oficiální nebo pracovní oběd, či večeře

Ocitneme-li se v roli hostitele svého významného obchodního partera, je třeba se tohoto úkolu zhostit s náležitou elegancí a pečlivostí, při kterém bychom měli dodržovat pravidla společenské etikety. Pracovní oběd nebo večeře je formou společenského setkání v obchodním světě. Přičemž večeře se považuje za více významnou, časově volnější záležitost.Jeho hlavním účelem je zjištění názorů a postojů druhé strany, zlepšení obchodních vztahů, samotné obchodní jednání však není předmětem pracovního oběda či večeře.Zásady, na které bychom neměli zapomínat:Při těchto typech obchodních setkání platí: Kdo zve, ten platí, navrhuje místo setkání, odpovídá za úroveň poskytnutých služeb, navrhuje zasedací pořádek a jako první usedá ke stolu.Jak naplánovat oficiální nebo pracovní oběd, večeři? Pro případ, kdy jako hostitel plánujete pracovní oběd, večeři stačí ústní nebo telefonické pozvání hostů. U oficiálních akcí však tato forma pozvánky nestačí a je třeba ji učinit písemně.Pracovní oběd začíná v době mezi 12. - 13. hodinouOficiální pracovní oběd zpravidla až ve 14 hodinPracovní večeře začínají od 19 – 20.30 hodinOficiální večeře dokonce až ve 22. hodin.Většinou u oficiálních pracovních setkáních podobného typu uveďte na pozvánku čtvrt hodinový limit, který je určený k seznámení hostů před samotnou večeří, obědem. Hlavní host přichází jako poslední, netřeba připomínat, že vy jako hostitel musíte být na místě určeném jako první.Pozvánka:Na pozvánku se uvádí informace, které by pozvaným hostům měli prozradit vše podstatné, včetně vhodného oblečení, délky a typu akce, formy pohoštění. Z pozvánky musí být zřejmé kdo, koho, kam, na kolik hodin a proč zve.Pokud se ocitnete v roli hosta a nejste si jisti, co si obléci, zavolejte hostiteli akce a zeptejte se na vhodné oblečení. Na pozvánce najdete také informace, zda pozvánka platí i pro našeho partnera, často se uvádí: Pozvánka platí pro dvě osoby. Pokud jste na oběd či večeři pozváni jako hosté, nezapomeňte si vzít pozvánku s sebou. Pozvánka je nepřenosná na jinou osobu.Pokud na pozvánce dress code není, musíte si uvědomit, kdy se akce koná, jak formálně je pojata a kde se pořádá.Na pozvánce se můžete setkat s těmito zkratkami:R.S.V.P. - répondez s´il vous plait - Pro zjednodušení komunikace se obvykle v levém dolním rohu pozvánky uvádí pod zkratkou R.S.V.P. (repondez s'ill vous plait) adresa nebo telefonní číslo, na které zvaná osoba do 24 hodin po obdržení pozvánky oznámí svou účast případně omluvu.R.L.O. - račte laskavě odpovědět - R.L.O. má naprosto totožné sdělení jako R.S.V.P.P.M. pour mémoir, P. R. -  Etiketa Ladislava Špačka přesně popisuje, co znamená tato zratka: Pozvánka s poznámkou p.m. - pour memoir - na připomenutí. Tu první, kterou dostanete tři, čtyři týdny předem, potvrdíte a pak týden před akcí dostanete pozvánku jenom s p.m. - " nezapomeň.“S.t.- s.t. - sine tempore - U časových údajů se může objevit zkratka s.t. - sine tempore zmanená, že prosíme o laskavou dochvilnostZkratka c.t. - cum tempore znamená příchod nejvýše o 15 minut později. Neužívají se běžně. Přijít přesně znamená nezdržovat ostatní se začátkem jídla ani nerušit v jeho průběhu.Oblečení se volí vhodné k prostředí, do kterého je oběd situovánJde-li o luxusnější restauraci – pak během dne světlý oblek s kravatou. Košile může být vzorovaná. Žena si bere světlé šaty nebo kostýmek, lodičky a vždy punčochy. Pro společenské akci je většinou na pozvánce uveden tzv. dress code – tedy jak se obléci, abychom nevybočovali z požadavku. Je třeba dbát na to, že jestliže je na pozvánce uveden černý oblek pro muže, nesmí dotyčného napadnout, že půjde ve smokingu. Jakékoli vybočení z normy je v takovém případě chyba.Black tie – smoking -  znamená, že si muž má vzít smoking a černého motýlka – žena jak krátké šaty, tak velkou večerní.Informal nebo casual znamená neformální oděv. Informal – společenský oblek, dámské oblečení se přizpůsobuje pánskému.Dark suit je tmavý oblek – pro ženu jsou přiměřené krátké šaty (mimo plesu).Formal dress společenský oděv, dáma může mít krátké šaty nebo kostým.Unofficial nebo lounge suit – na méně formální akce. Muž si oblékne vycházkový oblek, nejlépe šedý – žena kostým nebo koktejlové šaty.Zasedací pořádekUrčuje hostitel a to platí vždy. Pokud jde o větší společnost, předem připravíme zasedací pořádek hostů. V případě, že pracovního jednání se účastní tlumočník, posadíme ho mezi osoby, kterým tlumočí.Ke stolu přicházejí nejdříve ženy, pak v návaznosti i muži, nakonec hostitel. Ke stolu se zasedá, až se všichni pozvaní hosté shromáždí. Jako první usedne hostitel s hlavním hostem. U méně významných slavnostních příležitostí vyzve hostitelka ke stolu přítomné dámy, hostitel pány, pánové usedají poté, když usedne hostitelka a všechny dámy.Pracovní oběd trvá obvykle jednu a půl hodiny až dvě, podávají se lehká jídla v tomto pořadí:studený předkrmpolévkateplý předkrmmaso s přílohoumoučníkkávaPočet nápojů – kromě kávy – by neměl být víc než čtyři. Proto je vhodné volit jeden druh nápoje ke dvěma chodům.Kam s ubrouskem?Pravidla stolování, která platí pro hosty i hostitele. V lepších restauracích na prostřeném stole nechybí plátěný ubrousek, ten si prostřete na kolena, nikdy jej nepoužívejte jako bryndák. Během konzumace jídla, dříve, než se napijete, byste si měli ústa utřít do ubrousku, samozřejmostí je, otřít si ústa jakmile dojíme. Ubrousek nikdy nevkládejte do talíře, ale položte ho na stůl vedle talíře. Papírový ubrousek nikdy nepokládejte na kolena, po použití jej lehce zmačkejte a položte do talíře.Aperitiv a nabídka jídlaVýznamnější oběd či večeři můžeme začít aperitivem. Prvotní nápojová nabídka začíná dříve, než si hosté začnou vybírat z jídelního lístku. Aperitiv se podává především z důvodu povzbuzení chuti k jídlu, a tomuto účelu stačí jedna sklenička. Aperitiv se nalévá do sklenek různých tvarů na nožce i bez ní, ale vždy o obsahu 2 - 5 cl. Nesmíme zapomínat, že aperitivem se nepřiťukává, vínem nebo sektem ano, sklenici držíme za stopku. Z nabídky je nám k dispozici nejčastěji Martini, Cinzano, Campari, Becherovka, suchý set, sherry, nebo čerstvá ovocná šťáva pro abstinenty.Jako hostitel můžete při výběru jídla doporučit nějakou z místních specialit. Taktně můžete poznamenat, co si budete objednávat vy, čímž naznačujete cenovou hladinu, ve které by se při výběru jídla měli hosté pohybovat. Za nevhodné se považuje výběr nejlevnějšího jídla z nabídky restaurace. Jakmile si všichni hosté vybrali, můžete objednávku u personálu učinit vy sami. Pokud jde o početnější společnost, objednává si každý sám, hostitel si objednává jako poslední.PříboryChody, které následují po sobě a vhodné použití příboru se v podstatě řídí jednoduchou pomůckou: příbor, který je dále od talíře je "nástroj", který máme právě pro přinesený chod použít. Nůž se drží vždy v pravé ruce, vidlička v levé, výjimkou je, pokud se konzumuje pokrm, ke kterému potřebujeme pouze vidličku, držíme ji v pravé ruce.V případě, že během jídla odkládáme příbor, jeho správné uložení:Po jídle:V průběhu jídla dáváme přednost nealkoholickým nápojům nebo pivu nebo vínu.Pivo se v lepších společnostech servíruje do skleniček na stopce. Domáhat se půllitrové sklenice, je více než nevhodné. Ochutnávka vína slouží ke zjištění kvality. Netestujeme tím správnost svého výběru. Odmítnout ochutnávku není žádné faux pas.Stojí-li na stole lahev vína, dolévá vždy personál. Dříve platilo, že se dolévá jen do prázné sklenice, dnešní etiketa dovoluje dolévat i poloprázdnou sklenku.Víno volíme nejen podle chuti, ale i v souladu s vybraným pokrmemPivo – masa tučná, pikantní, se zelím, guláše, pivní sýryVína růžová – krocanČervená vína – maso hovězí, skopové, tučné, zvěřina, pokrmy smažené, aromatické a plísňové sýryBílá vína – ryby, drůbež, masa libová, maso telecí, mořské plodyAromatičtější vína se hodí ke zvěřiněŠumivá vína – zmrzlina, ovoce, sladké chodyDezertní vína, ledová, slámová nebo jiná sladká vína se hodí spíše k moučníkům - sladké chodyZrekapitulování obchodní pracovní schůzkynastává v okamžiku, kdy přijde na řadu moučník, dezert a káva. Pamatujte však na to, že obchodní oběd nenahrazuje obchodní jednání, na kterém se řeší sporné a finanční otázky.Chvíli po kávě lze nabídnout ještě „long drink“ - whisky nebo gin se sodou. Jako digestiv ke kávě se podává brandy, koňak, armagnac a sladší likéry.Whisky nebo gin se podávají jako taktní upozorní, že akce definitivně končí. V žádném případě nejde o pobídku, že teprve ted nastal čas „pořádně to rozšoupnout“. S odchodem hosta je povinností všech přítomných povstat, poděkovat mu za společnost a rozloučit se s ním.Faux pasNechodíme nikdy tam, kam nejsme pozváni.Je nepřijatelné opozdit seJe nezdvořilé během pronášení přípitku jíst, bavit se nebo pítDrží-li někdo z hostů dietu, neměl by tím otravovat ostatní hosty a hostiteleJe vrcholně neslušné odcházet dříve, než ostatní hosté. 

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Mix

Historie módy - 10. léta

Desátá léta byla érou změn a novátorství nejen v módě. Vše začalo v Paříži příjezdem slavného Ruského baletu se svým vedoucím souboru, Sergejem Ďagilevem. Taková míra exotiky, barev a divokosti na pódiu inspirovala nejen fauvisty, ale i běžný život a módu. Legendou mezi návháři se stal Paul Poiret, který naprosto zásadně změnil dámské odívání. Vesvých modelech přestal používat korzety a dámy konečně mohly začít po dlouhých staletích zase dýchat. V roce 1911 se Ruský balet objevil s představením, které šokovalo – Šehrezáda, plná orientálních tureckých motivů pobláznila svět. Poiret uspořádal nezapomenutelný večírek Tisíc a dvě noci, vše ve stylu orientu, Turecka a harémů s úžasnými kulisami, plameňáky a pávy. Tím do módy vnesl tuniky, harémové kalhoty a turbany. Jeho manželka Denisa byla první ženou, která nosila rovný korzet inspirovaný antikou, bez kostic a s podprsenkou. Paul Poiret, celý život obklopený ženami,dokázal zužitkovat, co se od nich naučil. Jeho dcera Marine dala jméno umělecké škole a jméno druhé dcery Rosine bylo inspirací pro první firmu na světě, vyrábějící laky na nehty. Po smrti dcery však jeho tvorba upadá, objevila se velmi silná konkurence ve formě Coco Chanel a M. Vinett. Paul Poiret zemřel v chudobinci roku 1944. Ani během první světové války význam módy neklesá. Dokonce i pes musel ladit s oděvem své majitelky. Nosily se kožešiny exotických zvířat, některé dámy vypadaly doslova jako chodící kožešnictví. Levkart, tygr, panter..obyčejná liška byla najednou málo. Sukně se nenávratně zkracují, čím dál tím víc se do módy dostávaly šátky a šály. Některé dámy vše dovedly až do extrémua jejich šály by se směle daly použít na obtočení pěti stromů. To se stalo osudným známé tanečnici Isadoře Duncan, manželce básníka Sergeje Jesenina. Zemřela, když se její šál zapletl do kola vozu a zlomil jí vaz. V roce 1916 poprvé vychází dnes již klasický magazín Vogue. Publikoval nákresy rób, články omódě, umění a o společnosti. Na jeho stránkách publikovali i přední satirici, známý je například bonmot „I známé dámy sotva poznáte pod kůžemi mladých levhartů a tygrů. Bond Street se proměnila v džungli.“

Pokračovat na článek