Výsledky vyhledávání pro dotaz indická móda

Výsledky vyhledávání v sekci: Móda

Obleč se dokonale!

Když si vybíráme oblečení, snažíme se obléct co nejlépe, aby náš vzhled lahodil oku každého v okolí. Chceme slyšet ty milé komplimenty, jak krásně vypadáme v tom novém tričku, a jak nám to dneska moc sluší, protože právě v tu chvíli začínáme věřit samy v sebe a cítit se dobře. Upřímné komplimenty nám dávají sebejistotu a dobrý pocit z nás. Z tohoto důvodu stále a stále dokola pátráme po novém dokonale padnoucím oblečení. Tento shon nikdy neutichá!Možná proto jedním z největších problému při vybírání oblečení z našeho šatníku je prostě ten fakt, že naše skříň obsahuje mnoho oblečení, které naší postavě nepadne dokonale, nebo dokonce úplně zazdívá veškeré tvary těla. Kolikrát už jste hrála hru „kolik různého oblečení si dokážu zkusit během 30 minut?“, při ranním shonu nebo v poslední volné chvíli před důležitou schůzkou? A nakonec jste stejně odešla v prvním outfitu a celou horu vyházeného oblečení jste nechala na posteli, židlích, rozházené ve skříni, nebo dokonce na zemi.Ve skutečnosti věta „nemám co na sebe“ je špatná, vy máte co na sebe, jen vám to nelichotí. V tomhle tričku jste tlustá? Asi bylo ve slevě. Kalhoty vám nepasují a kapsy na zadku vás zbytečně rozšiřují? Dala vám je kamarádka. Proč jsou ty šaty tak volné? Koupila jste si špatnou velikost, protože jste jim nemohla odolat a vaši velikost neměli. Že tyto situace znáte? Jak tedy správně vybírat oblečení?Důležité je zamyslet se již při nákupech. Nesmíte propadnout nákupní horečce, nebo zbytečným slevám. Nakupujte skutečně jen to, co vám skvěle sedí a to co opravdu potřebujete. Pokud máte doma 3 džínové košile, čtvrtá je zbytečná. Jestliže vám bundička nesedí v ramenou, tak ji nechte v obchodě a najděte si jinou. Ty kraťasy vám nedělají pěkný zadek, ale zato mají pěknou cenu? Raději si připlaťte a s dokonalým zadečkem lákejte okolí. Také je důležité zamyslet se nad barvami. Pokud jste velmi bledá, nekupujte si světlé barvy jako zelenou, žlutou apod. A naopak, jestliže máte dlouhé černé vlasy, vyhněte se černým tričkům. Samozřejmě záleží na celém střihu a situaci, ale jednejte střízlivě.Cílem by mělo být, aby se pozornost přenesla na vaši krásnou část těla a naopak abyste zakryla nedokonalosti. Proto se pokuste vyvažovat vaše tvary, co nejvíce to jde.Tipy:Pokud máte volné bříško, ale pěkné nohy, tak si raději vezměte upnuté kalhoty, podpatky a volnější tričko nebo košili.Jestliže máte postavu jako hruška, snažte se nosit podpatky co nejvíce + tričko vám muže padat z ramenou nebo si dovolte jakákoliv zvýrazněná ramena. Na nohou noste tmavé barvy, na vrchu klidně barevné. Odveďte pozornost od baculatých stehen a nechte vyniknout štíhlé bříško nebo pěkný krk.Slečny, které mají plné poprsí, by měly nosit tmavší barvy na vrchní části těla a výraznější na spodní. Vyváží tak pozornost na celou postavičku.Jestliže jste typické štíhlé dívky bez zakulacených tvarů, měly byste zvýrazňovat vaši postavu jakkoliv to jen jde. Volné oblečení nebo například svislé pruhy jsou tou správnou volbou. Máte štěstí, že vám sluší téměř vše, proto se s radostí pouštějte do odvážných kousků. Nejsou však vhodné hluboké výstřihy (na zádech jsou naopak více než vhodné) nebo upnuté oblečení po celém těle (myšleno upnuté kalhoty + upnuté tričko).Pokud jste široká všude, vyhněte se výrazným potiskům a divokým vzorům. Zůstaňte střízlivá u jednoduchých tmavých barev a nebojte se, že byste byla moc usedlá. Z vašeho trupu si vytvořte kontaktní místo a klidně zvýrazňujte pěkná prsa.Dívky, které mají postavu přesýpacích hodin, jenž my ostatní bledě závidíme, mají největší štěstí. Jim opravdu bez nadsázky sluší vše. Dokonalým doplňkem může být třeba pásek do pasu.Uvědomte si, že oblečení, které je sice jednoduché, ale vypadá dobře, je stokrát lepší než vaše oblíbené tričko, které vám ale nesedí. Móda je forma projevu, tak se nebojte prosadit!

Pokračovat na článek


Speciál – Inspirujte se exotickými módními trendy pro podzim a zimu z dílen indických módních designérů

V dnešním vydání magazínu jsme si pro vás připravili malé překvapení. Celé vydání jsme serozhodli věnovat indické módě, tak, jak ji prezentovali indičtí módní návrháři na letošním jarnímFashion Weeku. Věřte, že vás indická móda překvapí svojí pestrostí, vkusem, vysokou výtvarníhodnotou a hlavně svojí aktuálností. Zjistíte, že indická móda je jedním z kořenů, kde čerpajísvoji inspiraci proslulí světový návrháři.TIP: rozmanité textilní dědictví.Každý indický region má svůjtradiční domorodý oděv – něco jako náš kroj, i když v poněkud jiné podobě. Zatímco na venkoě jetradiční oděv neustále součástí každodenního života, městská populace indie je plná kosmopolitnímódy – světové i z dílen indických módních návrhářů. Indický textilní průmysl je scénou, kde senové módní trendy rodí den co den a kde je móda plá okouzlujících barev a noblesy. Tradiční oděv IndieTradiční oděvy se v jednotlivých regionech Indie velice liší. Je to zejména v závislosti na klimatua také na výskytu a dostupnosti tradičních materiálů pro výrobu oděvů. V chladném severním Jammu aKašmíru je tradičnou volná košile „phiran“ z pevné tkaniny, která drží dobře teplo. V jižníchoblastech Indie, kde panují tropická vedra, nosí muži takzvaný „sarong“ neboli „mundu“, zatímcoženy se přikrývají speciálním až 5 metrů dlouhým kusem látky, nazývaným „saree“. Saree jsou tkaná zhedvábí, bavlny, nebo dnes již také z moderních umělých vláken. V nejsušších regionech Indiemjakými jsou Rajasthan nebo Gujarat si můži splétají speciální bederní roušku a místo košile nosíoděv zvaný „kurta“. Vše završují barevné turbany. V severovýchodních regionech Khasis, Nagas,Mizos, Manipuris a Arunachalis senosí speciální barevný tjkanina zvaný „sarong“. Je to jakýsi šátekjehož barva prezentuje danou společenskou skupinu či kastu. Ani ve městech ještě ženy neodložilisárí nadobro. Nosí je při různých společenských příležitostech nebo při formálních událostech.Podobně tak nosí muži pořád „kurtas“ nebo „sherwani“. Indická móda dnesTradiční texilní dovednosti byly v Indii vždy ceněné. Zatímco v minulosti byli cenění tklalci prosvoji zručnost, dnes jsou cenění módní návrháři pro svoji tvořivost a originalitu. Módní návrháři,jakými jsou Ritu Kumar, Ritu Beri, Rohit Bal, Rina Dhaka, Muzaffar Ali, SatyaPaul, Abrahám a Thakore, Tarun Tahiliani, JJ Valaya nebo Manish Malhotra jsou v Indii celebritami. Indická móda čerpá inspiraci z Orientu ale také ze západních vlyvů. To vše se splétá svysokou výtvarnou kreativitou indických módních návrhářů v dokonalý celek. Indický módní průmysl jerychle rostoucím odvětvím, které začíná dobývat svět a kokurovat tak tradičním textilním a módnímgigantům. Wills Lifestyle Fashion Week IndiaPodívejte se teď s námi na aktuální módní scénu Indie – překvapí vás a okouzlí. Módní přehlídkybyly prezentovány během pěti dnů. Jednotlivé designéry vám představujeme ve fotogaleriích podlednů, kdy prezentovali svoje modely. Každému dni jsme věnovali jeden dnešní článek. Přejeme váminspirativní listovaní v našich fotogaleriích.

Pokračovat na článek


Zahalte své nožky do trendy punčoch a vytvořte tak dokonale módní outfit

Silonky – pleťové, černé, hnědé… Punčochy – teplé, barevné, pruhované… Mohly bychom pokračovatdo nekonečna. Nesporné je, že punčochy se během posledních let posunuly na pomyslném žebříčkutrendů hodně vysoko a stále se tu drží. Staly se téměř nepostradatelným módním doplňkem každéhoelegantního nebo „správně střeleného“ outfitu. Která žena by si dovolila jít na ples, pracovníschůzku, či kamkoliv jinam, bez silonek halících nohy ve slušivé sukni? Obzvláště v zimě můžeme pomocí punčoch kombinovat a tvořit výborné outfity. Hitem letošní zimyjsou pevné, silné a elastické punčochy a legíny (punčochy bez chodidla) zdobené nejrůznějšímivzory, které se výborně hodí ke krátké sukni či kraťasům. Tomuto outfitu by samozřejmě nemělychybět dobře padnoucí a originální kozačky sladěné s kabelkou či taškou. Punčochy letos jednoznačně patří k módnímu oufitu. Nepokazte proto vše levnými či nedokonalesladěnými punčochami. V kolekcích pro letošní zimu se návrháři nijak neomezovali. A stejně tak senemusíte omezovat ani vy, protože nabídka punčoch je skutečně bohatá. Znamená sice někdy trochuvětší investice do zboží, které při menší nehodě může být na jedno použití, ale řekněte, nestojí toza to? Módní trend č. 1: Vstupte do světa barev!Jak na to: Vrhněte se na pestré odstíny barev, matné provedení, jednobarevné punčochy bezvzoru, a to vše dokonale sladěné s ostatním oufitem. Nezapomeňte že barva punčoch se musí nacházeti jinde na outfitu. Kde se inspirovat: Emilio Pucci, John Galliano, Jasper Conran, Moschino, Sonia Rykiel Módní trend č. 2: Vzory vládnou sezóně!Jak na to: Dříve možná bláznivá móda, kterou jste tak obdivovaly, se může letos stát isoučástí vašeho šatníku. Nebojte se sáhnout po těch nejbarevnějších kouscích a nejprostodivnějšíchvzorech. Snažte se ale punčochy sladit s ostatním outfitem – barevně, ale i vzorem. A alespoň projeden módní outfitu zvolte letos opět módní kostky. Dnes již můžete koupit halenku s punčochami vestejném designu. Pak už stačí jen doladit barevně sladěnou sukni, krátké či tříčtvrťové kalhotynebo šaty. Kde se inspirovat: Betty Jackson, Bora Aksu, John Lewis, D&G Módní trend č. 3: Jako sklenka burgundského vínaJak na to: Líbí se vám barevné punčochy a připadá vám, že by utrpěla vaše elegantní akonzervativní image? Je to jako s alkoholem, poklesky nad kvalitním „burgundským“ se nepočítají. Astejně tak je to s punčochami. Volte neprůhledné odstíny kaštanově hnědé, čokoládové, burgundskéčervené nebo tmavošedé. Kde se inspirovat: Bottega Veneta, Caroline Charles, Ben de Lisi, Biba, D&G, Celine,Paul Costelloe Módní trend č. 4: Pavoučí uměníJak na to: Jako pavučina s vetkávanými krajkovými vzory, takové jsou punčocháče, které simusíte určitě pořídit. K malým černým budou naprosto ideálním zpestřením. Ale také k černémukostýmku. Pavučinové punčocháče vybírejte v této sezóně vždy černé,, nebojte se ale různých vzorů –hitem jsou kytičkované vzory. Kde se inspirovat: Givenchy, Rodarte, Baby Phat, D Squared, Emma Cook Módní trend č. 5: Kousek pravé divočiny!Jak na to: Hledejte inspiraci v přírodě. Inspirujte se dezény kožíšků divokých šelem nebohadí kůží. Kde se inspirovat: Just Cavalli Módní trend č. 6: Zpátky ke kořenům a k příroděJak na to: Vlněné punčocháče slaví svůj návrat. V odstínu antracitové, čokoládově hnědé aholubí šedé se skvěle hodí k outfitem v „country“ stylu. Punčochy musí být vždy matné, osvěžithladké pletení však může různé plastické žebrování. Kde se inspirovat: Paul Costello, D&G, DKNY, Dolce & Gabbana a Paul Smith Módní trend č. 7: Staňte se zářící hvězdou!Jak na to: Lesklé punčocháče patří letos pouze k večerní toaletě. Navíc i tam dostal zcelanový rozměr. Lesk je zářivý, hrající se světlem a stíny a punčochy jsou vždy z toho nejjemnějšíhomateriálu. Kde se inspirovat: Celine, Baby Phat and Badgley Mischka Módní trend č. 8: Nadkolenky na punčochyJak na to: „Nad kolena“ – to je letos hlavní módní heslo pro vaše nohy. Pokud si zrovnanevyrazíte ve vysokých kozačkách nad koleno, dolaďte outfitu nadkolenkami. Hodí se k lodičkám naplatformě, ale i k módním nártovým či kotníkovým botám. Kde se inspirovat: Wildlifeworks, Catherine Malandrino and Spijkers en Spijkers

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Návrháři

Vlaďka Antlová

Paní Vlaďka Antlová je módní návrhářkou dámských kolekcí Oděvního podniku, a.s. od konce roku 1998. Pochází z Prostějova, zde vystudovala Střední průmyslovou školu oděvní, a pak pokračovala ve studiích v Liberci na Vysoké škole textilní. Studia zakončila s titulem bakalář. Nyní žije a pracuje v Prostějově. Mezi její velké záliby patří nejen móda, ale také například tanec, zpěv a hra na kytaru. Chtěla jste být módní návrhářkou už jako malá dívka? „Mým snem bylo být manekýnkou, to se mi ale nepodařilo. Tento dětský sen se mi však částečně splnil, protože manekýnky oblékám.“ Kdy jste se definitivně rozhodla, že se vydáte na cestu spojenou s módou? „Už jako malou dívku mě mamka k módě vedla. Pročítaly jsme spolu módní časopisy, měla jsem k módě kladný vztah už tehdy. Později jsem se seznámila s malířkou Jaroslavou Záreckou, už bohužel není mezi námi. Právě ona mi v době, kdy jsem se rozhodovala, kam půjdu studovat po základní škole, navrhla, ať se zkusím přihlásit na oděvní školu. Díky ní jsem se připravila na přijímací zkoušky a úspěšně jsem je složila.“ Jako módní návrhářka musíte přemýšlet o tom, co bude módní za rok, za dva… Co je na tom nejtěžší? „Nejtěžší je nakombinovat střihový model s materiálem. Důležité je také zvolit vhodnou barevnost. Jde o to, abych nevolila například stupně šedi v době, kdy budou v módě barevné materiály. Tvořím oděvy, které se budou nosit za rok až za rok a půl. Zhruba po šesti měsících příprav a šití nastává takzvaná žírovací komise. Komise, při které prezentuji před vedením firmy a obchodníky kolekce modelů jednotlivých značek. Den žírovací komise bych přirovnala ke zkoušce na vysoké škole. Představuji kolekce, které jsou uspořádány z modelů zpracovaných na základě mých návrhů, ze kterých je vybíráno to, co se bude nabízet zákazníkům. Tento výběr mohu ovlivnit také svým komentářem a popřípadě i obhajobou, proto mi to tolik připomíná onu zkoušku na vysoké škole. Jako návrhářka pak vidím, čím jsem ve svých návrzích zaujala. Je dobré, že členy komise tvoří i obchodníci, protože ti mají nejlepší přehled o tom, co zákazník očekává a co by mohl akceptovat. To ostatně předvedou na kontraktech, které trvají dva měsíce. V jejich závěru je v číslech jasně viditelné, kolik se jednotlivých modelů prodalo nebo neprodalo. Po těch dvou měsících kontraktů se tedy udělá čára, kdy si řekneme, jak jsme byli nebo nebyli úspěšní.“ Jak byste charakterizovala české ženy? Umějí se dobře oblékat? „Myslím si, že ano. Byli jsme sice v minulosti trošku diskriminování dobou, ve které bylo spousta věcí jinak než máme dnes, ale teď je spíše pravidlem, že česká žena ví, co se nosí a co jí sluší.“ Čtenáře tohoto rozhovoru jistě bude zajímat, jak vypadá šatník módní návrhářky. Můžete nám to prozradit? „Nejsem ženou, která by měla v šatníku jen jeden vyhraněný typ oblečení. Mohu se pochlubit, že můj šatník je poměrně pestrý. Dá se říci, že zrcadlí mé potřeby spojené s oblékáním všedního života. Kostýmky, separátní kalhoty, nebo jeany, trička, halenky, nebo i večerní šaty to vše využiji jak při své práci, tak i ve volném čase.“ Do jaké míry dnes ženy podléhají tomu, co je módní? „Dříve to bylo tak, že celá Evropa nosila jeden typ oblečení. Když byly v módě minisukně, všechny ženy, které chtěly být „in“, nosily minisukně, aniž by se skutečně zamýšlely nad tím, zda jim to opravdu sluší. Byla prostě taková doba. V dnešní době je situace v tomto směru umírněnější, ženy se nenechávají jednoznačně ovlivňovat - chtějí nosit pouze to, co jim sluší. Třeba teď jsou trendové úzké nohavice u kalhot. Dříve by v těchto nohavicích chodily všechny ženy, které by se zajímaly o módu, zatímco teď je to tak, že již ženy striktně nedodržují to, co je právě módní, ale volí oděvy, jak již jsem řekla, podle toho, co jim sluší.“ Čerpáte inspiraci od světových návrhářů? „Módní trendy jsou odrazem tvorby světových módních návrhářů, takže je samozřejmě sleduji. Informace o dění v módním světě čerpám například z módních časopisů, účastním se nejrůznějších módních veletrhů, sleduji internetové stránky zaměřené na módu a jezdím na různé semináře. Z toho všeho sbírám určité prvky, které aplikuji do svých modelů.“ Kde ještě čerpáte inspiraci? „Mým hlavním inspiračním zdrojem, jak jsem předeslala, jsou časopisy, veletrhy a internet, nicméně inspirují mě také lidé, kteří jsou kolem mě. Doufám, že mě inspirace neopustí.“ Co konkrétně máte v Oděvním podniku, a.s. na starost? „La Boutique de Claudette je značka dámské konfekce Oděvního podniku, kterou mám na starost. Jedná se o trendovou kolekci v níž jsou obsaženy prané materiály, například lny. Zákaznice jistě budou znát, že tato značka se aktuálně rozrostla o La Boutique de Claudette - Luxury, což je kolekce plná luxusních materiálů a vypracovaných střihů. Jedná se o nejvyšší značku v nabídce dámské konfekce Oděvního podniku, a.s. Mou další kolekci představuje značka La Boutique de Claudette - Glamour, což je společenská kolekce. Rovněž mám v dámské módě na starost kolekci nadměrných velikostí (Claudette) – tato kolekce je určena ženám, které nosí velikosti 46 – 54. Zodpovídám tedy za modely ve čtyřech značkách. To však není vše. Oděvní podnik rovněž organizuje módní přehlídky. Já na ně připravuji dvanáct originálních – inspirativních večerních šatů. Zabývám se také návrhy modelů pro potřeby individuálních zákazníků.“ Z toho všeho je zřejmé, že se jedná o časově náročnou práci. Je to tak? „Máte pravdu. Někteří lidé si možná myslí, že práce návrháře spočívá pouze v tom, že si vezme tužku a papír a kreslí jednotlivé návrhy. Tak jednoduché to však není. Módní návrhář zastává kromě toho spoustu další organizační práce. Musí například spolupracovat s modelářkami, které jsou nezbytné pro vytváření střihové konstrukce modelů, dále musí být přítomen v dílně, kde se jednotlivé modely realizují. U mě to většinou dopadá tak, že si samotné navrhování nechávám na doma. Když mám nějakou příhodnou chvilku, vymýšlím modely. Potřebuji na to klid. To asi pochopí každý, kdo dělá nějakou tvůrčí práci.“ Mohla byste popsat Váš všední pracovní den? „Jako módní návrhářka Oděvního podniku, a.s. mám klasickou pracovní dobu, nicméně, jak už jsem uvedla, pracuji i doma. V určitém období v roce se vybírají materiály na sezonu, v dalším období se dělají návrhy na doplňky, jako jsou trička, halenky a košile… V další době se zařazují materiály do vybraných fazón. Často se tyto práce prolínají, takže nejde říci, že v lednu dělám jen to a v únoru něco jiného. Pravidelné je to, že do zaměstnání chodím na půl osmou. Po příchodu do práce nejprve řeším organizační záležitosti související například s výrobou vzorků na modelárně. Přijímám také obchodní zástupce z různých textilek, kteří nám nabízejí látky na novou sezonu. Jsem v úzkém kontaktu s modelářkami, s nimiž konzultuji nejrůznější detaily mého návrhu. Ptají se mě, co a jak si představuji. Potom jdu na dílnu, kde se šijí prototypy, kde s mistrovou konzultuji, zda je vše v pořádku, zda je vše dle mých představ. Vyráběný prototyp se chystá na zkoušku, což je další fáze vývoje nového oděvu - zkouší se na manekýnce. Když mám nějaké připomínky, domluvím se s modelářkou na případných úpravách, které se postupně zapracují. Takto se sestavuje prototypová část našich modelů. Kromě toho vyřizuji nejrůznější e-maily a telefony, jsem také v přímém kontaktu s textilkami a s klienty, takže si na nedostatek práce rozhodně nestěžuji. Rozhodně tedy má práce nespočívá pouze v kreslení návrhů.“ Takže i když jdete po ulici, tak se inspirujete? „V podstatě ano. To, jak je ale tato inspirace velká, je přímo úměrné tomu, v jak velkém městě se procházím. Jiné je to na maloměstě, jiné je to ve velkoměstě nebo na veletrhu. Ideální z tohoto pohledu jsou města jako je Paříž, Miláno a další. V Čechách se teprve učíme, jak kombinovat jednotlivé modely a barvy, kdežto v těchto velkých metropolích už to mají zažité.“ Je mezi módními návrháři nějaká rivalita? „Myslím si, že ano, ale především mezi těmi na volné noze, u nichž je otázkou, zda tu či onu zakázku získají nebo ne. Záleží na tom, jakou mají klientelu. Rivalita jako taková je normální věc, osobně ji opovažuji za hnací motor. Tvorbu návrhářů je nutné sledovat a občas si člověk řekne: To je ale zajímavý nápad, to se mu povedlo… Člověk by se měl neustále zdokonalovat, neustále se snažit být lepší.“ Co považujete za svůj největší dosavadní úspěch? „To, že se dámské kolekce, které navrhuji, každou sezonu dobře prodávají. A to se nebavím o několika stovkách, ale o několika tisících kusech, což je pro mě nádherné pohlazení. Za úspěch považuji také to, že jsem měla možnost dělat modely pro manželku pana prezidenta – pro paní Klausovou.“ A máte nějakou metu, které byste chtěla docílit? „Nevím, jestli se mají přání říkat nahlas… Přeji si, aby se mé modely i nadále dobře prodávaly, a aby byly čím dál více úspěšnější. Přála bych si také, aby pro dámskou konfekci nechodily jen ženy středního věku, ale aby se této konfekce nebály ani ženy mladší. Myslím si, že když lidé zavítají k nám do obchodů, určitě ocení to, co děláme. Máme jim co nabídnout. U nás si v dámské módě mohou vybrat skutečně všechny ženy, protože nabízíme oděvy nejrůznějších značek, které jsou vhodné jak pro mladé, tak pro generaci střední i generaci straší.“

Pokračovat na článek


Ondřej Ziegler

Ondřej Ziegler, vrchní ředitel pro design a prodej společnosti Oděvní podnik, a.s., se narodil 11. dubna 1967. V Oděvním podniku, a.s. pracuje od roku 1987. Pochází z Prostějova. V tomto městě dodnes nejen pracuje, ale i bydlí. Mezi záliby pana ředitele patří jeho práce, tedy móda. S oblibou sleduje nejen módní přehlídky a pročítá módní časopisy, ale dívá se také na nejrůznější televizní kanály, například na MTV, kde jsou, jak řekl, nejnovější módní trendy často zastoupeny díky interpretům různých klipů. Málokdo ví, že pan ředitel hrával 25 let závodně basketbal, dokonce v tomto sportu dosahoval takových výsledků, že hrál 1. dorosteneckou basketbalovou ligu. Dnes se však věnuje především módě, na sport však v žádném případě nezanevřel, což dokazuje například tím, že se rekreačně věnuje tenisu. Jeho hlavním zájmem je však rodina. Pane řediteli, chtěl jste být už jako malý designérem? „Ani ne. Naše rodina sice byla umělecky založena, ale v trošičku jiných sférách. Mí prapředci – dědeček a pradědeček – byli jedni z nejslavnějších řezbářů v republice. Pracovali na významných zakázkách. Práci se dřevem přenesli i na mého otce. Nedávno vyšla kniha o známých loutkářích a o mých předcích v ní bylo několik stran. Jako malý chlapec jsem tedy pracoval s otcem v dílně. Dělal například ozdobné vázy, sochy, snažil se tvořit koláže. Byl všestranný umělec. Jako malý jsem se tedy pohyboval mezi různými soustruhy a sadami dlát. Když mi však bylo sedm let, otec zemřel. Neměl jsem se již dál od koho tomuto řemeslu učit. Řemeslo tedy kvůli tomu nepřešlo z otce na syna, ta kontinuita se zastavila. Když jsem se později rozhodoval, na jakou školu jít, rozhodl jsem se pro oděvní školu. Byla tehdy velmi prestižní, zdaleka ne každý se na ni dostal.“ Můžete prozradit, jak jste se vlastně dostal k tomu, že nyní navrhujete oděvy? „Začalo to zhruba před čtvrt stoletím, kdy jsem studoval střední oděvní školu v Prostějově. Popravdě řečeno byl prvopočátek mého zájmu o design v tom, že už tehdy předváděly oděvy nejhezčí děvčata. Abychom se k nim jako kluci dostali, navrhovali jsme postupně modely. Vyhráli jsme tehdy dokonce celostátní kolo soutěže Zenit – mladý módní tvůrce. Vítězství v této soutěži se nám dokonce podařilo obhájit. Po škole jsem ve firmě začal dělat střihy, následovalo modelování, potom jsem se stal designérem dámské módy a poté šéfdesignérem dámské módy. Později jsem se stal šéfdesignérem celé firmy a na starost mám i prodej, takže můj vztah k módě je dlouhodobý proces.“ V době Vašich studií vlastně ani nebyl v obchodech tak velký výběr oděvů… „Dnes je nabídka zboží velmi široká, tenkrát nebylo skoro nic. Dělalo se několik modelů ve velkých sériích a v nich chodila celá republika. To jsem samozřejmě nechtěl, toužil jsem po jeansech atd. Když jsem si je chtěl koupit, musel jsem na ně stát šest hodin frontu v Tuzexu, nakonec jsem si stejně musel vzít jeansy, které mi neseděly, protože jsem je chtěl, ale neměli mou velikost… Situace v té době byla úplně jiná. Dnes už se to zdá být směšné, ale v době, kdy jsem chodil do školy, a ještě nějakou dobu potom, jsem si na sebe většinu věcí šil – kabáty, kalhoty… Kupoval jsem si látky, střihy jsem obkoukával v hudebních časopisech nebo náhodně v televizi, když se tam něco dostalo. Když si člověk šil věci sám na sebe, mělo to určitá pozitiva i negativa. Mezi pozitiva patřilo to, že člověk měl něco, co nenosí celý národ, mezi negativa patřilo to, že do jisté míry vyčníval. Třeba já jsem vyčníval dost.“ Čím to bylo? „Hlavně tím, že všichni nosili třeba šedé kalhoty, ale já měl červené. V té době to skutečně nebylo obvyklé. Ne všichni to dobře snášeli. Dnes je jiná doba. Dnes už podle oblečení nikdo nikoho nehodnotí, ale kdo tenkrát trošku vyčníval, tak nepůsobil na okolí moc pozitivně. Vyčníval jsem nejen oděvy, ale i účesem. Měl jsem takovou dlouhou patku… Ostříhali mi ji. Kdo tenkrát nežil, asi si to nedovede představit. Dnes si každý může koupit vše – dle svých představ a peněženky. Kdo chce do oblečení investovat více, kupuje si oděvy luxusnějších značek, kdo méně, může si v nějakých obchodech koupit třeba trika za pár desítek korun. Je to otázka financí a vkusu, ale ty možnosti tu jsou, obchody jsou plné. Tenkrát to tak nebylo a právě to byl jeden z důvodů, proč mě móda tolik chytila. Mohl jsem šít pro sebe i pro známé.“ Jak je vlastně možné, že muž může dobře navrhovat dámskou módu? „Musím říci, že hodně návrhářek dělá modely pro to, aby se buď ony nebo jejich zákaznice líbily mužům. Ony si ale jenom myslí, co se mužům líbí, zatímco muži nejlépe vědí, v čem se jim ty ženy líbí. Právě to je důvod, proč to muži umí dobře navrhnout. To je ta základní inspirace, jinak však inspiraci lze čerpat v módě italské, francouzské a na módních veletrzích, na veletrzích materiálů i z tzv. módy ulice. Je nutné sledovat obecný trend a do toho doplnit svůj pohled.“ Co Vás při tvorbě inspiruje? „Uvedu jeden konkrétní příklad: V lednu jsme byli na veletrhu ve Florencii. Najednou jsem si všiml, že muž u jednoho z luxusních stánků měl strašně krátké kalhoty. Pomyslel jsem si, že to nevypadá moc dobře, že je to divné. Šel jsem dál a viděl jsem dalšího muže, který měl krátké kalhoty a navíc k tomu ještě pruhované ponožky. Když jsem se na to zaměřil, zjistil jsem, že zhruba 60 % mužů tam mělo úzké krátké kalhoty. Říkal jsem si, že to nemůže být náhoda. V krátkých kalhotách přišli i lidé z jedné významné japonské firmy, viděl jsem, že i Japonci mají krátké kalhoty... Chápete: měli je i Japonci, u kterých je vždy problém opačný, protože jsou menší a kalhoty mívají dlouhé. V tu chvíli jsem pochopil, že se jedná o trend.“ A teď mám jednu trošku záludnou otázku: Do jaké doby se dá móda předvídat? V Oděvním podniku pracujete na modelech, které se budou nosit za rok nebo za dva, ale dá se odhadnout, jakým směrem se bude móda ubírat třeba za deset let? „To asi ne. Móda, jak jste řekl, se tvoří maximálně na dva roky dopředu. Není to tak, že bych si sedl ke stolu a řekl si: „Tak, teď mám dobrou náladu, tak určím, co se bude nosit třeba za tři roky“. To nejde. Módní směry se určují podle světových módních návrhářů, tyto směry pak rozvíjejí různá světová módní studia. I kdybyste znal nejrůznější informace ze světa módy, není možné, abyste určil módní směry v budoucnosti. To by musela být hodně velká náhoda. Když naši designéři pracují na kolekcích, světový trend je již určen. Módu neurčuje jen jeden nezávislý člověk, ta mozaika se skládá z mnoha střípků. Určování módy je velice složité. Když chce být ale firma konkurenceschopná, musí se držet světové módní linie. Když by všichni ve světě v rámci módního trendu nosili krátké sukně do půlky stehen a vy byste říkal, že trendová je délka sukní po kotníky, nikdy byste to jako světový trend neprosadil. V módě to funguje tak, že někdo dá první impulz, na který se pasují další kroky. První impulz dá třeba nějaký významný světový návrhář, nicméně než tento určený trend obejde svět, nějakou dobu to trvá. Ještě před patnácti lety se říkalo, že to, co je teď módní v Itálii, k nám přijde za dva roky. Teď už je to jinak. Firmy se hodně globalizovaly, lidé hodně cestují…, není tedy problém, aby módní věci byly v Čechách souběžně nebo s minimálním odstupem jako třeba v Itálii.“ Co patří mezi Vaši hlavní pracovní náplň v Oděvním podniku, a.s.? „Má pracovní náplň je naprosto jednoduchá: Co si se svými týmy navrhnu, to také musím prodat. Pro mě je tedy nejpodstatnější, aby byly navrženy odpovídající módní kolekce, a potom tyto kolekce dostat k zákazníkům. Mým úkolem je tedy přenášet požadavky trhu do designu a zase naopak trendy přenést do prodeje. Děláme týmově. Každý do prodejní kolekce přináší nějakou část nápadu, i když jsou zde jednotliví designéři, kteří mají dané kolekce na starost, vždy zde sedíme jako jedna skupina a hodnotíme materiály, výběr modelů z kolekce atd. Všechny značky v naší společnosti jsou pro mě důležité – jak výrobek za 15 tisíc korun, tak výrobek za 500 korun. Všem oděvům je při jejich vývoji věnována stejně důkladná péče.“ Prozradíte mi, co Vás na Vaší práci nejvíce baví? „Zajímavé je pro mě sledování módních trendů, navštěvování jednotlivých textilek, výběr materiálů, příprava designu a potkávání se s lidmi, které bych při jiné práci nepotkal. Nejvíce mě potěší, když se nám to, co navrhneme, podaří prodat, a to třeba i do zahraničí. Mám radost z velkých kontraktů. Práce mě tedy baví od začátku až do konce.“ Jak jsem si všiml, umíte i řadu jazyků… „To musím, jinak bych se nedomluvil. Musím se snažit přizpůsobovat se řečem jednotlivých zákazníků. Když tedy přijede Rus, tak s ním mluvím rusky, s Polákem polsky atd.“ Je něco, co byste chtěl vzkázat čtenářům tohoto rozhovoru? „Ať se přijdou podívat do našich prodejen. Slyšel jsem, že se o nás dříve říkalo, že jsme jen pánská firma nebo jen drahá firma, ale myslím si, že to už dávno neplatí. Máme komplexní nabídky za velmi příznivé ceny. Čtenářům bych tedy vzkázal, aby prověřili kvalitu, kterou nabízíme.“

Pokračovat na článek


Alespoň jeden kousek od Armaniho patří do každé skříně

Armani přišel na svět 11. července 1934 v průmyslovém městě Piacanza, asi 70 km jižně od Milána avyrůstal se s bratrem a sestrou. Ke svému dětství řekl: “Piacanza byl malý svět, kde jsme žili –mírumilovný a ochranný. Venkovská atmosféra těch dní je něco, co je stále ve mně – dokonce i kdyžjsem v New Yorku.“ Vliv na jeho pozdější módní kariéru měla jeho matka Marie. Díky svému vytříbeném vkusu dbala velmi o to, jak vypadá a šila oblečení pro celou rodinu. Zatím Giorgia móda nějak zvlášť nezaujala,a tak začal studovat medicínu. Na této vysoké škole mu studijní zápal vydržel pouhé dva roky. Potézkoušel studium fotografování. Toho také po čase zanechal a nechal se zaměstnat v prestižním obchodním domě La Rinascente jako aranžér výloh. Po nějaké době, kdy se vypracoval, nakupoval oděvypro pánské oddělení. Po deseti letech La Rinascente opustil a přidal se k Nino Cerrutimu, prokterého navrhoval pánskou kolekci. Spolupráce jim vydržela až do roku 1970, kdy povzbuzený svýmpartnerem Sergiem Galeottim opustil firmu Cerutti a začal se živit jako nezávislý módní návrhář a poradce. V roce 1974 založil svou vlastní značku s pánským oblečením. Ve Florencii na módní přehlídcepřestavil kolekci inspirovanou leteckými bundami. Kůži používal jako jakýkoli běžný materiál anebál se ji vkombinovat do většiny modelů. Zaujal a upozornil tak na sebe. Roku 1982 uvedla společnost Armani na trh voňavé parfémy Armani Le Parfum a Armani Eau Por. Jak čas ubíhal, zaměřil Armani svou pozornost také na dámské a dětské oblečení, na kterém spolupracovat s Galeottim. Ten bohužel roku 1985 zemřel na AIDS. Armani po jeho smrti převzal celou společnost a byl nucen chopit se i obchodních záležitostí. Předvedl kolekci, kde modelky zahalil do volných blejzrů šitých z tkanin, které se do té dobypoužívaly jen na pánské obleky. Tento nápad mu přinesl uznání a celosvětovou slávu. Díky tomutoúspěchu se zařadil k Paulu Poiretovi a Coco Chanel a stal se tak dalším emancipátorem módy proženy. Jestli vás zajímá v jakých výšinách se pohyboval zisk společnosti, tak např. v roce 1994 dosáhl 787milionů dolarů. Mezi Armaniho nejčastější zákaznice patří Jodie Foster, Sophia Loren a Michelle Pfeiffer. Tvůrčí schopnosti tohoto umělce nesetrvaly jen na oblečení a parfémech. Další produkty z jeho dílny jsou boty, plavky, sluneční brýle, kabelky, hodinky a kosmetika. Možná jste zaznamenala, že Armaniho dámská móda v sobě zahrnuje kombinaci pánského a dámskéhostylu. Je znát snaha o to, vytvořit aktivní a emancipované ženy. Armani své oblečení nepřezdobuje,pečlivě vypracovává střih, který musí být perfektní. Důležitá je pro něho funkčnost oděvu a takéjeho luxusní vzhled. Oděvy od Armaniho symbolizují jisté postavení ve společnosti, a z toho důvoduho velmi často nosí lidé ze světa vysokého businessu. V něm je Armani chápán jako tvůrce nejuznávanější uniformity. Svůdnost, smyslnost a lesk můžeme vidět spíše na jeho večerních róbách,které jsou také úchvatné. Tento umělec se řadí mezi nejlepší návrháře druhé poloviny 20. stolení. Neřídí se bezhlavětrendy, ale zůstává svůj. Vyžívá se v eleganci a noblese, ovládá zdrženlivost splývavých střihů,používá jemné barvy, což zdůvodňuje: „Mám rád, když žena okouzluje diskrétností. Příliš agresivníbarva jí dává divoký výraz. O tom, že vešla, bychom se měli dozvědět až později, nikoli okamžitěpři jejím vstupu. Vždycky dávám přednost tomu, když se muži po ženě otáčejí z jiných důvodů.“ Možná jste slyšela o pánském saku, kterému překonstruoval střih, a tak z něj vytvořil lehké sáčkopohodlného tvaru. Byl oceněn za svou práci v Evropě, Americe i Japonsku. Pyšní se oceněním Zlatýnáprstek, který získal jako nejlepší italský tvůrce v roce 1986. V roce 2003 získal ocenění GQNávrhář roku a Rodeo Drive „Walk of Style“. Armani není pouze návrhář. Za úspěchem jeho společnosti stojí také jeho obchodní schopnosti.Aktivně spolupracuje při tvorbě firemní strategie a dohlíží na všechny činnosti firmy. V dnešníchdnech patří jeho společnosti mnoho značek – EA, Armani, Giorgio Armani, Emporio Armani. Všechnyjsou velmi úspěšné a oblíbené. Sám Giorgio žije v Forte dei Marmi, Broni a Pantelleria v Itálii.Vidět ho ale můžeme také na Francouzské riviéře a St. Tropez.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Mix

Těhotenské oblečení, Těhotenská móda

Každá budoucí maminka dřív, nebo později bude muset vyrazit na nákupy těhotenského oblečení. Ať chceme, nebo nechceme tak za několik týdnů začneme pociťovat, že jsou kalhoty na některých místech těsné, že z klasických triček leze břicho a může se objevit i nenápadná bolest zad. Základní výbava budoucí maminky Každá těhotná žena by měla mít v zásobě alespoň několik kusů těhotenského oblečení, z kterého si může vybírat za každého počasí. Rozhodně by se šatník neměl skládat z jedné sukně, trička a jedné delší tuniky. Od každého kousku oblečení bychom měli mít v záloze alespoň dva, nebo více kousků. Pokud jste se rozhodla, že během těhotenství v žádném případě nebudete chodit plavat a dokonce se nechystáte ani na žádnou dovolenou, můžete se plavkám vyhnout. Tepláky jsou důležité a to nejen pro nošení na doma, ale velká většina žen, které jsou v očekávání, se začínají věnovat domácím pracím a aktivitám okolo domu, které za normálních okolností nestíhali. Trička, tílka, tuniky a košile by měli být hlavně volnější, případně z materiálu, který se během těhotenství přizpůsobí rostoucímu bříšku. Stejně, jako kalhoty, které jsou vybaveny pružným lemem, který chrání bříško před chladem a větrem, zároveň ochraňuje záda před bolestí, která je v těhotenství častá. Pokud v těhotenství trpíte na bolesti zad, rozhodně byste se měli poohlédnout po páse, který bolesti zabraňuje a zároveň poslouží i v chladných dnech. Těhotenské šaty jsou nezbytné, jak v létě, tak i v zimě či jiném ročním období. Samozřejmě na léto a na zimu je nutné vybírat ty nejlepší kousky, vyrobené z osvědčených materiálů a samozřejmě jen ty, které jsou pohodlné. Šaty na zimu Maminky, kterým vyroste bříško v zimě, mají co se týče šatníku mnohem větší problém, než letní maminky. Nejen, že se musí zaměřit na svetry, teplé kalhoty, ale i na kabáty nebo bundy, které je budou v chladných dnech chránit před mrazem. Těhotenské šaty v zimě ale nejsou žádným problémem. Pletené, nebo úpletové šaty jsou dokonalou volbou, která vypadá dobře a dokonce i zahřeje. Šaty na léto Jak už bylo zmíněno, tak letní maminky mají podstatně jednodušší výběr šatů. Mohou si na sebe vzít prakticky všechno, co jim dokonale padne. Schovávat velké bříško už dnes není žádným zvykem, a pokud jste šťastná maminka, tak to budete chtít dát celému světu najevo. Šaty jsou v létě mnohem víc pohodlné, navíc jsou i mnohem praktičtější, co se týče jejich oblékání. S rostoucím břichem mohou být někdy problémy. Šaty jen jednoduše přetáhnete pře krk a vše je hotovo. K letním a stylovým šatům byste si měla i koupit kvalitní botky, které jsou jednak pohodlné a taky by měli být nazouvací. Ke konci těhotenství byste mohli mít velký problém zavázat si tkaničky. Těhotenské letní šaty jsou nejen dokonalým doplňkem k velkému bříšku, ale můžete tak dát každému najevo, jak se těšíte z nového miminka. Těhotenské kalhoty jsou jedním z kousků v šatníku, které vás budou provázet všemi měsíci, až do samotného porodu. Právě proto by měli být dobře vybrány, měli by být kvalitní a samozřejmě by se i postupem času měli přizpůsobit. Přizpůsobit se, jak mamince, tak i jejímu rostoucímu bříšku. Společenské kalhoty pro těhotné Většina žen dochází do zaměstnání a už mají větší bříško. Pak mají samozřejmě problémy dostat se do klasických společenských kalhot, které jsou v jejich šatníku. Proto jsou tu společenské kalhoty pro těhotné, které zajišťují snadné nošení, jak do zaměstnání, tak i do divadla, na koncert, nebo jinou společenskou událost, kde se na oblečení dbá. Většina takových kalhot je stejně, jako rifle, nebo sukně vybavena pružným pásem, který zajišťuje jejich snadné nošení a přizpůsobení se rostoucímu bříšku. Bohatě vám tak v šatníku postačí jedny, nebo dvoje takové kalhoty. Kalhoty pro volný čas Každá žena v těhotenství by měla mít v šatníku alespoň dvoje kalhoty, které poslouží na volnočasové aktivity. V těhotenství se totiž ženy často věnují tomu, co v normálním pracovním procesu nestíhají. Zasazují doma květiny, okopávají zahrádku, nebo se starají o vše, co je spojeno s domácností. Právě k tomu, budou dokonale sloužit volné kalhoty, které jsou tak lehké, že je ani na sebe neucítíte. Chybu neuděláte ani v případě, že si koupíte lehké tepláky. Snadno se perou, navíc jsou většinou elastické a tak se vám snadno přizpůsobí. Léto pomalu klepe na dveře. Vy máte už skoro vyrostlé bříško a bojíte se, že na sebe neseženete žádné kvalitní a pěkné plavky? Pak můžete svoje obavy hodit za hlavu. Těhotenských plavek je víc, než dost a vybere si určitě každá budoucí maminka. Jak často chodíte plavat? To je jedna z otázek, kterou byste se měla položit ještě před tím, než půjdete plavky vybírat. Klasické plavky vám totiž taky vydrží jen na jednu, nebo dvě letní sezóny, tak proč si nedopřát jedny kvalitní plavky v těhotenství. Velká většina budoucích maminek chodí plavat, alespoň občas po celou dobu těhotenství do krytého bazénu. V takovém případě se určitě těhotenské plavky budou hodit. Lepší jsou v tomto případě plavky jednodílné, které zakryjí bříško a vám poskytnou dostatek pohodlí při sportu. Naopak pokud se chystáte na dovolenou a budete jak plavat v moři, tak se budete rekreovat, budou pro vás vhodné plavky jednodílné, ve kterých máte šanci se krásně opálit. Dvoudílné plavky mají většinou dostatečně zvednutý pas a mají prodlouženou vrchní část, tím pádem zakrývají bříško a schovávají ho, před přímím sluníčkem. Velice moderní jsou některé části plavek, jako jsou košilky. Ty zakrývají bříško stejně, jako plavky prodloužené, vypadají velice hezky a látka je tak lehká, že s nimi rozhodně nebudete mít problém plavat v moři. I na výběru plavek byste si měli dát záležet, abyste se v nich cítila dobře a hlavně, aby se vám líbily. Těhotenské sukně jsou v posledních letech velice oblíbené. A není se čemu divit. Jsou mnohem pohodlnější, lépe se nosí a oblékají, snadno se přizpůsobí bříšku a navíc je můžeme nosit, jak v létě, tak i v zimě. Moderní sukně Sukně jsou moderní, a proč by takové módy nemohli dopřát i těhotné budoucí maminky? Mohli a velice snadno, dokonce za rozumnou cenu. Dnes už většina maminek kupuje jedny klasické kalhoty, nebo rifle a jednu sukni místo toho, aby si do svého šatníku koupila dvoje kalhoty. Sukně jsou pohodlnější. Navíc v posledních měsících už pro vás, vzhledem k velkému bříšku bude poměrně problém se obléknout. Se sukněmi to jde mnohem lépe. Pokud čekáte dvojčata, je tomu zrovna tak. Sukně jsou stejně, jako kalhoty vybaveny všitým elastickým pásem, který se dokonale přizpůsobuje rostoucímu bříšku. Pás je umístěn v oblasti bříška tak, aby zajišťoval pohodlí a samozřejmě teplo na bříško. Maminky, které budou rodit v létě, to mají o něco jednodušší. Těm bude totiž bohatě stačit klasická letní sukně, lehký svetřík k tomu a mohou vyrazit na nákupy. Ženy, které budou rodit v zimě, to mají ale o malinko těžší. Ty si totiž musí pořídit teplé sukně, které zajišťují maximální teplo a samozřejmě další, co nejteplejší oblečení pro sebe a miminko. Sukně pro těhotné maminky rozhodně nejsou žádnou novinkou, drží se aktuálních módních trendů a jsou vhodné pro všechny budoucí maminky. Těhotenský pás rozhodně není nutností. Pokud ho žena během těhotenství nepotřebuje, nemá na něj peníze, nebo jí přijde zbytečné ho kupovat, tak ho samozřejmě nosit nemusí. Další věc je, že těhotenský pás ani některým ženám nemusí vyhovovat a je pro ně nepohodlný. Módní doplněk, nebo pro zdraví? Rozhodně by se dalo říct, že těhotenský pás, je jak módním doplňkem, tak i zdravotní pomůckou. Vzhledem k tomu, že vypadá velice dobře a dokonce ho snadno můžete schovat pod oblečení, tak je takovou zdravou pomůckou v těhotenství. V posledních měsících těhotenství se můžete dostat do situace, kdy vám budou už všechny trička krátká, tuniky malé a košile už na posledním knoflíku ani nedopnete. Pak bude pro vás těhotenský pás dobrým doplňkem. Vzhledem k tomu, že se hodí téměř ke každému oblečení a je poměrně normální, že těhotné ženy nosí pásy, tak se nikdo nebude divit, ani odlišným barvám. Krátké tričko, vítr a miminko v bříšku je ta nejhorší kombinace. Těhotenský pás tak ochrání, jak miminko, tak i vaše záda před větrem apod. Těhotenský pás je vyroben z elastických materiálů a lze ho velice snadno nastavit. Vašemu rostoucímu bříšku se tak velmi snadno a dobře přizpůsobí, nevznikají žádné otlaky a připnout si ho můžete podle toho, jak sami chcete. Těhotenský pás využijí hlavně ženy, které prožívají těhotenství v chladných zimních, nebo podzimních dnech. Těhotenská podprsenka je rozhodně jedním z prvních kusů oblečení, které je potřeba koupit hned, jak se na testu objeví dvě čárky a váš lékař vám vydá těhotenskou průkazku. S koupí kvalitní a pohodlné podprsenky byste rozhodně neměla nikdy váhat, ani nechávat koupi na poslední chvíli, kdy je už vaše stávající podprsenka malá. Proč s nákupem neotálet? Velkou a podstatnou roli hraje hlavně fakt, že se vaše prsa budou už v prvních měsících zvětšovat. Právě proto taky bude nutná dostatečná opora a kvalita podprsenky, která zajistí, že prsa nebudou v budoucnu svěšená. Rozhodně byste na kvalitní podprsence neměla šetřit, vybrat si tu správnou velikost a taky vzhled. To, že se vám samotná podprsenka líbí, hraje velkou roli. Ve spojení s výběrem podprsenky je spojena i otázka toho, zda je nutné kupovat i nové spodní kalhotky. Někdy to nutné není, ale pokud vám ty původní nesedí, rozhodně tím nic nezkazíte. Kde nakupovat V každém větším i menším městě se nachází alespoň jedna prodejna s těhotenským oblečením. Zda je kvalitní a vyplatí se v ní nakupovat, už musíte posoudit, jen vy sami. Každopádně právě v takových prodejnách byste měli nakupovat jednak oblečení pro sebe a taky pro vaše miminko. Jednoduše řečeno, veškeré oblečení musí být specializované. Nemusíte se vyhýbat ani radám již zkušených kamarádek, známých nebo dokonce rad, které poskytují prodavačky. Jednak vědí, co prodávají a samozřejmě se vyznají. Nenechte se ale zlákat na všechno. Zumba u nás zažívá opravdový boom. Tento typ cvičení, nebo chcete-li tance, se stal u nás tak oblíbeným, že ho cvičí v přepočtu každá druhá, nebo třetí žena u nás. Zumba je fitness cvičení, při kterém dochází k velkému spalování tuků za rytmu latisko-americké hudby. Zumba kombinuje hned několik prvků: finesstanceaerobiku Je vhodná dokonce i pro děti, které se na volných lekcích dokonale vyřádí zatím, co maminky udělají něco pro svoji vypracovanou postavu. K tomu, abychom si mohli zum,bu užít se vším všudy ale potřebujeme kvalitní a pohodlné oblečení, které dodává pocit volnosti a pohody. Přesně o tom totiž zumba je. Oblečení na cvičení Oblečení na zumbu by mělo být především pohodlné. Je jedno, jak na zmbě vypadáte, ale důležité je, abyste se cítila dobře a volně. Společnost Nike nabízí širokou nabídku oblečení na zumbu. Díky tomu, že je na všechno oblečení použita technologie Dry-Fit nemusíte se obávat, že byste se při zumbě příliš potila. Tato technologie má totiž schopnost odvádět pot na povrch těla a tak zajišťuje maximální svěžest a pocit sucha. Na zumbu jsou potřeba legíny, nebo volné kalhoty, pohodlné tričko, nebo tílko a samozřejmě sportovní podprsenka s dostatečnou podporou. Ani na boty bychom neměli zapomínat, protože ty nám zajišťují ten nejlepší pohyb. Navíc by boty měli hodně fixovat kotník, měli by mít rovnou podrážku, aby během sportu nedošlo k poranění kotníku. Značkové oblečení dnes vidíme v prodejnách na každém rohu městských ulic, v každém nákupním centru a v každém městě na světě. Nám všem jsou denně k dispozici, jak značky dražší, pravděpodobně i kvalitnější, nebo ty levnější a jak se říká, méně kvalitní. Sportovní oblečení Sportovní oblečení se správně a dobře rozděluje hlavně podle sportu, který se chystáte vykonávat. Rozhodně by se sportovní oblečení nemělo podceňovat, nemělo by se na něm šetřit a mělo by být i dobře vybráno. Jak ale správně vybrat sportovní oblečení, které dokonale sedí a poskytuje maximální pohodlí při vykonávání fyzické aktivity? Poměrně těžko, ale když víte, kam jít bude pro vás nakupování hračka.

Pokračovat na článek


Indiáni vyrábějí kabelky z obalů od sladkostí

Možná vás to překvapí, ale kabelky vytvořené z odpadního materiálu bývají zpravidla o pár stovek až tisícovek dražší, než ty nabízené velkými oděvními řetězci známých značek. Koupíte si s nimi však pocit, že se chováte zodpovědně k životnímu prostředí a lidem, kteří je vyrobili, a také vědomí, že vlastníte jedinečný kousek, jaký nemá nikdo jiný na světě. Fast fashion, či chcete-li, rychlá móda, je součástí konzumního způsobu života mnoha obyvatel západního světa. Krásné, voňavé a nablýskané konfekce oděvních řetězců lákají příznivými cenami. Při pohledu do prosklených výloh lemujících bulváry velkých měst je těžké jim odolat. Zvlášť když víte, že stačí opravdu málo, jen přiložit platební kartu k terminálu. Utracená částka se sama odečte z účtu a ve skříni přibyde další nepostradatelný kousek oděvu, kabelka nebo balerínky.Co na tom, že ven si je vezmete jen jednou, možná dvakrát za sezónu a pak je uložíte na dno skříně, případně vyhodíte. Vždyť přece byly tak levné. V dnešním globalizovaném světě se však platí za všechno. Když ne penězi, tak zdravím nebo životem. I když je pravda, že tu nejvyšší cenu nezaplatíme my, ale chudí dělníci ze třetího světa. Mnohé konfekce oděvních řetězců vznikají v továrnách v jihovýchodní Asii, z látek vyrobených z indické bavlny ošetřované pesticidy, jejichž používání bylo v Evropě zakázáno už v 50. letech.Inspirováno starými Mayi a Aztéky Přibývá ale jednotlivců i organizací, které bojují proti konzumní módě prosazováním ideologie udržitelnosti módního průmyslu. Kabelky Candy Handbags vznikají v Mexiku. Vyrábí se ručně z recyklovaných materiálů původní technikou starých Mayů, ti ovšem své výrobky zhotovovali z palmových listů. Nápad se zrodil před osmi lety v hlavách potomků starých Aztéků a Mayů, kteří se živili jako výrobci tradičních uměleckých předmětů. Palmové listy ale nahradili nepoužitými obaly od sladkostí.Všimli si totiž, že továrny na cukrovinky vyhazují spousty obalů od čokolád, bonbónů nebo limonád, které byly vyřazeny z důvodu chybného tisku nebo kvůli změně produkce reklamních potisků. Zmíněné obaly jsou přitom vyrobeny z nepromokavé potravinářské fólie. Každá kabelka, která vznikne pod rukama latinskoamerických obyvatel, je jedinečný originál vyrobený podle pravidel fair trade. Což znamená, že jejich koupí podpoříte přímo konkrétní jedince a jejich rodiny.Design z bezpečnostních pásů Kabelky vznikají tak, že se potravinářská fólie nařeže na proužky o velikosti cca 20×10 cm a s vloženým papírem, který drží tvar, se ručně skládá a sešívá podle barev do konečné podoby. Zhotovení jedné průměrně velké tašky trvá zpravidla několik dní. Tento výjimečný designový kousek snese běžné zacházení a k jeho očištění jej stačí lehce otřít navlhčeným hadříkem. Výrobě kabelek z recyklovaných materiálů se věnuje i řada jiných módních designerů po celém světě včetně Česka. Například česká společnost ZasPas vytváří kabelky a jiné estetické předměty z vyřazených bezpečnostních pásů automobilů.Výroba jejich designových doplňků je stoprocentně ekologická. Autorkou projektu je mladá architektka Tereza Lstibůrková. Nápad recyklovat bezpečnostní pásy dostala, když zjistila, že tyto vysloužilé ochranné prvky končí ve spalovnách. Rozhodla se vymyslet způsob, jak je přetvořit a vrátit zpět do oběhu mezi lidi, tak aby znovu mohly plnit užitnou a současně i estetickou funkci.

Pokračovat na článek