Notice: Undefined variable: ub in /home/slavikz44/web/stylehub.cz/public_html/application/classes/stalk.php on line 146

Notice: Undefined variable: ub in /home/slavikz44/web/stylehub.cz/public_html/application/classes/stalk.php on line 153

Deprecated: strripos(): Non-string needles will be interpreted as strings in the future. Use an explicit chr() call to preserve the current behavior in /home/slavikz44/web/stylehub.cz/public_html/application/classes/stalk.php on line 153
MODELY | StyleHUB.cz

Výsledky vyhledávání pro dotaz modely

Výsledky vyhledávání v sekci: Móda

Oblečení větších velikostí

Bez ohledu na to, co někdo říká a jaký obraz nám předkládají média, všechny ženy jsou krásné. Jemnost rysů, něžnost křivek a naše povahy byly vždy předmětem zájmu mnoha umělců, ať už v literatuře, umění nebo hudbě. My ženy jsme zkrátka múzy, které vždy byly hnací silou umění a vůbec života. A stále jsme.Ženy se rodí krásné, ať už má společnost pro krásu jakákoliv měřítka, dovolím si tvrdit, že každá žena v sobě skrývá něco krásného. Nebylo by to nudné, kdybychom byly všechny stejně krásné, dokonalé a štíhlé? Svět je různorodý a lidé v něm také. Díkybohu. Ženy tedy rozhodně nejsou dokonalé a jejich opačné pohlaví také ne. Je pravda, že chceme někdy nějaké nedokonalosti zakrýt, abychom se za ně nemusely stydět, nebo je prostě jen nechceme vystavovat všem na oči. Mohou to být např. mateřská znaménka, pupínky, nějaké ty špíčky apod. Jsme zkrátka nedokonalé a snažíme se dát na odiv naše přednosti a zakrýt nedostatky.Obvyklý problém mnoha žen je vypouklé břicho. Již odjakživa si tělo ukládá tuk. A to tzv. na horší časy. Vysvětlujte si tělu, že jídlo bude i zítra, ať žádné tuky neukládá, nepomůže to. No a tuk se právě většinou ukládá v oblasti noků a břicha. Existuje plno cvičení a diet, které jsou navrženy tak, abyste se tuku v těchto oblastech zbavily. Vyžaduje to však čas a úsilí. Některé z nás mají ploché bříško, jiné s tím stále bojují.Pokud vaše bříško o sobě stále dává vědět a nechce být ploché, nejspíš ho chcete zamaskovat. Nejlépe se vám to podaří s fikaným oblečením. Zde jsou způsoby, jak skrýt bříško:TopyPři výběru toho správného topu pro nás, ať už se jedná o halenku, košili nebo tričko, musíme mít na paměti jednu věc. Vyhněte se těm topům, které mají elastický pas, jsou z lycry, nebo jakékoliv roztažitelné tkaniny. Pokud si totiž něco takového obléknete, jen vám to zvýrazní oblast, kterou byste chtěly zakrýt, a obepne vás to. Je možné nechat několik posledních knoflíčků u košile rozepnutých. Je to tak trochu sexy a neobepne vás to. Také se vyhněte strkání vrchního oblečení do kalhot. Nebude to vypadat hezky. Noste bundy, jejichž lem končí na bocích, ty také udělají zázraky.KalhotyZ kalhot vám budou nejvíce lichotit ty, které skryjí břicho. K tomuto účelu nejlépe poslouží kalhoty na míru, vyrobené z bavlny. Zipy by měly být na straně, zipy na pření straně pouze zvýrazňují nežádoucí špíčky. Džíny volte dlouhé a úzké, nebo rovné a mírně zúžené-ty, které vytvářejí iluzi délky těla.SukněDržte se daleko od slabé tkaniny a skládaných sukní. Ty jen zvýrazní vaše bříško a křivky. Místo toho zkuste nabírané sukně, minisukně nebo sukně kopírující linii vašeho těla.PáskyNoste velké a široké pásky. Zapínejte si je v oblasti boků, ne v pase, to by jen zvýraznilo vaše bříško. Také úzkými pásky bříško zvýrazníte.Chytrými modely bříško bez problémů skryjete. Pokud však chcete opravdu ploché bříško, musíte pravidelně a důsledně cvičit.

Pokračovat na článek


Nejběžnější módní chyby

Chyby se stávají, děláme je my, dělají je druzí. Často se stává, že se oblékneme nějak špatně, buď vybereme nevhodné oblečení pro danou příležitost, nebo je špatně zkombinujeme, zvolíme špatnou velikost apod. Nebojte se, toto se nestává jen nám, i celebrity mají se správným a vhodným oblečením často problém. I ty nejdražší modely často nesednou.Řešíme to každý den. Co si asi tak dneska vezmu na sebe? Zkusíme si nějaké to oblečení a pak v něm vítězoslavně vyjdeme na ulici. Často však až během dne zjistíme, že jsme nezvolili zrovna správně a může z toho být i malá katastrofa.Módní chyby se dějí. Proč ale zrovna nám? Může to být tím, že vidíme na někom ať už na ulici, v televizi, nebo časopise, skvělé oblečení a myslíme si, že bude vypadat skvěle i na nás. To se bohužel vždycky nestane, je to tím, že každému sluší něco jiného, každý má jiný typ postavy atd. Možná jsme šli jenom kolem výlohy a viděli tam nějaký kousek, který zaručeně musíme mít a v impulsu ho koupili. Až příliš pozdě jsme zjistili, že nám tento kousek vlastně nesedí, nebo se nám nelíbí. Ve většině obchodů se dá do nějaké lhůty oblečení vrátit, takže to nemusí být zas až taková katastrofa. Možná jsme si vzali na sebe nevhodné oblečení, protože nám to radilo okolí, i když my jsme si to oblečení vzít nechtěli. Přijímat rady od okolí ej samozřejmě dobře, ale také bychom měli mít svůj úsudek a nenechat se vždy přesvědčit k tomu, vzít si něco, co nám nesedí, nebo se v tom zkrátka necítíme dobře. Módní omyl může nastat z úplně jednoduchého důvodu: prostě jsme ráno neměli čas si pořádně promyslet, co na sebe a byli jsme rádi, že jsme nevyšli na ulici nazí a nakonec něco ze skříně vytáhli.Je normální, že se občas ve výběru oblečení spleteme, pokud se to ale děje pořád, už něco není v pořádku. Vše, co potřebujete, je pozornost k detailům. Někdo je od přírody všímavý, umí oblečení k sobě správně a vkusně kombinovat, používat doplňky apod. Někdo se tomu musí teprve naučit. Nebojte se, jde to, jen to chce trpělivost a hlavně pozornost k tomu, co si bereme na sebe.Zde jsou některé z nejčastějších chyb, kterých se lidé při oblékání a líčení dopouštějí:Nevhodné barvyUrčité barvy nebo odstíny jsou pro oko příjemné. Existují nicméně určité barvy, které se hodí pouze k některému typu pleti, na ostatních nevypadají dobře. Doporučujeme vám tedy vybírat si barvy podle typu pleti. To v praxi například znamená nevybírat si pro světlou pleť světlé oblečení, to vám přidá ještě na bledosti. Obecně platí, že by nikdo neměl nosit příliš světlé nebo vybledlé barvy.Nevhodné oblečeníJste-li plnoštíhlé postavy, držte se svých velikostí a přestaňte se dusit a cpát do menšího oblečení. Na štíhlosti vám to rozhodně nepřidá, jen vám to zvýrazní vaši postavu. Potřebujete přeci dostatek prostoru k plnohodnotnému pohybu. Určitě není vhodné škrtit se v menších kalhotách či sukních. Zvlášť sedět v tomto oblečení je velmi nepříjemné. Dopřejte si raději pohodlí ve své velikosti, budete tak i lépe vypadat. Jinak se totiž může stát nehoda např. při vstávání ze sedu. Někde něco praskne a je to. Katastrofa je na světě. Pokud se tomu chcete vyhnout, noste určitě oblečení své velikosti.Nevhodný make-upKolik je hodin? Nespletli jste si náhodou denní dobu? Opravdu chcete jít do práce nalíčení jak na rockový koncert nebo párty? Klíčem ke správnému make-upu je, že by make-up měl být lehký na denní nošení a těžší a výraznější na večer a noc. Noste tedy takový make-up, který odpovídá příležitosti, vaší tváři a také by se měl nějakým způsobem hodit k oblečení.Nesprávná barva punčocháčůBarva vašich punčocháčů by měla odpovídat barvě lemu sukně a/nebo barvě bot, které máte na sobě. Proto pokud máte černou sukni a černé boty, zvolte černé punčochy. Pokud máte na sobě černou sukni s hnědými botami, oblečte si hnědé nebo tělové punčochy.Zanedbané botyNic tak nezničí vaši image jako špinavé a zanedbané boty. Proto udržujte své boty vždy čisté. Pokud nosíte boty kožené, měly by být vždy vyleštěné. Potřebují boty opravit? Vezměte je k odborníkovi a nechejte si je opravit, nenoste je dál a nečekejte, než se úplně rozloží. Kvalita je více než množství, a proto raději investujte do kvalitnějších bot, abyste pak nemuseli v práci řešit ulomený podpatek a podobné nepříjemnosti. Ležérní a levnější obuv si ponechejte na víkendy.Klouzající spodničkaKdyž nosíte spodničku pod sukni, ujistěte se, že není vidět pod lemem sukně a že je vám pohodlná v pase. Nejlepší je koupit si ji v různých délkách. Chcete-li, aby to vypadalo, že nemáte spodničku, a pokud se chcete vyhnout jejímu sklouznutí pod lem sukně, noste ji ve stejné barvě, jako jsou vaše šaty nebo sukně.Skvrny na oblečení v podpažíSkvrny v podpaží vypadají příšerně, obzvlášť máte-li na sobě bílý top. Řešením je dobrý deodorant či antiperspirant nebo potítko do podpaží.Viditelné linky od podprsenkyPokud vám ramínka padají z ramenou, vytahují pořád podprsenku nahoru, apod. podprsenka pro vás není vhodná. Je důležité vybírat si podprsenky, které vám perfektně padnou. Ušetříte si tím neustálé posunování ramínek a pocit nepohodlí.Odrostlá barvaBarevné vlasy je potřeba barvit jednou za 4-8 týdnů. Je to nejlepší způsob, jak zajistit abyste neměli odrostlou barvu z kořínků vlasů. Pokud na to nemáte čas, nebo si to nemůžete dovolit, zvolte jinou alternativu. Ta se týká toho, že si můžete vybrat barvu, která doplní vaši barvu pleti.Co dělat?Módní chyby se dějí. Ale pokud se budete řídit výše zmíněnými radami, vyhnete se tak nejčastějším a nebudete chybovat tak často. Dejte si pozor na detaily a nezapomeňte na jedno důležité pravidlo již zmíněné výše: to, co vypadá dobře na někom jiném, nemusí vypadat dobře na vás. Hodně štěstí přivýběru správného oblečení.

Pokračovat na článek


Speciál – Inspirujte se exotickými módními trendy pro podzim a zimu z dílen indických módních designérů

V dnešním vydání magazínu jsme si pro vás připravili malé překvapení. Celé vydání jsme serozhodli věnovat indické módě, tak, jak ji prezentovali indičtí módní návrháři na letošním jarnímFashion Weeku. Věřte, že vás indická móda překvapí svojí pestrostí, vkusem, vysokou výtvarníhodnotou a hlavně svojí aktuálností. Zjistíte, že indická móda je jedním z kořenů, kde čerpajísvoji inspiraci proslulí světový návrháři.TIP: rozmanité textilní dědictví.Každý indický region má svůjtradiční domorodý oděv – něco jako náš kroj, i když v poněkud jiné podobě. Zatímco na venkoě jetradiční oděv neustále součástí každodenního života, městská populace indie je plná kosmopolitnímódy – světové i z dílen indických módních návrhářů. Indický textilní průmysl je scénou, kde senové módní trendy rodí den co den a kde je móda plá okouzlujících barev a noblesy. Tradiční oděv IndieTradiční oděvy se v jednotlivých regionech Indie velice liší. Je to zejména v závislosti na klimatua také na výskytu a dostupnosti tradičních materiálů pro výrobu oděvů. V chladném severním Jammu aKašmíru je tradičnou volná košile „phiran“ z pevné tkaniny, která drží dobře teplo. V jižníchoblastech Indie, kde panují tropická vedra, nosí muži takzvaný „sarong“ neboli „mundu“, zatímcoženy se přikrývají speciálním až 5 metrů dlouhým kusem látky, nazývaným „saree“. Saree jsou tkaná zhedvábí, bavlny, nebo dnes již také z moderních umělých vláken. V nejsušších regionech Indiemjakými jsou Rajasthan nebo Gujarat si můži splétají speciální bederní roušku a místo košile nosíoděv zvaný „kurta“. Vše završují barevné turbany. V severovýchodních regionech Khasis, Nagas,Mizos, Manipuris a Arunachalis senosí speciální barevný tjkanina zvaný „sarong“. Je to jakýsi šátekjehož barva prezentuje danou společenskou skupinu či kastu. Ani ve městech ještě ženy neodložilisárí nadobro. Nosí je při různých společenských příležitostech nebo při formálních událostech.Podobně tak nosí muži pořád „kurtas“ nebo „sherwani“. Indická móda dnesTradiční texilní dovednosti byly v Indii vždy ceněné. Zatímco v minulosti byli cenění tklalci prosvoji zručnost, dnes jsou cenění módní návrháři pro svoji tvořivost a originalitu. Módní návrháři,jakými jsou Ritu Kumar, Ritu Beri, Rohit Bal, Rina Dhaka, Muzaffar Ali, SatyaPaul, Abrahám a Thakore, Tarun Tahiliani, JJ Valaya nebo Manish Malhotra jsou v Indii celebritami. Indická móda čerpá inspiraci z Orientu ale také ze západních vlyvů. To vše se splétá svysokou výtvarnou kreativitou indických módních návrhářů v dokonalý celek. Indický módní průmysl jerychle rostoucím odvětvím, které začíná dobývat svět a kokurovat tak tradičním textilním a módnímgigantům. Wills Lifestyle Fashion Week IndiaPodívejte se teď s námi na aktuální módní scénu Indie – překvapí vás a okouzlí. Módní přehlídkybyly prezentovány během pěti dnů. Jednotlivé designéry vám představujeme ve fotogaleriích podlednů, kdy prezentovali svoje modely. Každému dni jsme věnovali jeden dnešní článek. Přejeme váminspirativní listovaní v našich fotogaleriích.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Návrháři

Vlaďka Antlová

Paní Vlaďka Antlová je módní návrhářkou dámských kolekcí Oděvního podniku, a.s. od konce roku 1998. Pochází z Prostějova, zde vystudovala Střední průmyslovou školu oděvní, a pak pokračovala ve studiích v Liberci na Vysoké škole textilní. Studia zakončila s titulem bakalář. Nyní žije a pracuje v Prostějově. Mezi její velké záliby patří nejen móda, ale také například tanec, zpěv a hra na kytaru. Chtěla jste být módní návrhářkou už jako malá dívka? „Mým snem bylo být manekýnkou, to se mi ale nepodařilo. Tento dětský sen se mi však částečně splnil, protože manekýnky oblékám.“ Kdy jste se definitivně rozhodla, že se vydáte na cestu spojenou s módou? „Už jako malou dívku mě mamka k módě vedla. Pročítaly jsme spolu módní časopisy, měla jsem k módě kladný vztah už tehdy. Později jsem se seznámila s malířkou Jaroslavou Záreckou, už bohužel není mezi námi. Právě ona mi v době, kdy jsem se rozhodovala, kam půjdu studovat po základní škole, navrhla, ať se zkusím přihlásit na oděvní školu. Díky ní jsem se připravila na přijímací zkoušky a úspěšně jsem je složila.“ Jako módní návrhářka musíte přemýšlet o tom, co bude módní za rok, za dva… Co je na tom nejtěžší? „Nejtěžší je nakombinovat střihový model s materiálem. Důležité je také zvolit vhodnou barevnost. Jde o to, abych nevolila například stupně šedi v době, kdy budou v módě barevné materiály. Tvořím oděvy, které se budou nosit za rok až za rok a půl. Zhruba po šesti měsících příprav a šití nastává takzvaná žírovací komise. Komise, při které prezentuji před vedením firmy a obchodníky kolekce modelů jednotlivých značek. Den žírovací komise bych přirovnala ke zkoušce na vysoké škole. Představuji kolekce, které jsou uspořádány z modelů zpracovaných na základě mých návrhů, ze kterých je vybíráno to, co se bude nabízet zákazníkům. Tento výběr mohu ovlivnit také svým komentářem a popřípadě i obhajobou, proto mi to tolik připomíná onu zkoušku na vysoké škole. Jako návrhářka pak vidím, čím jsem ve svých návrzích zaujala. Je dobré, že členy komise tvoří i obchodníci, protože ti mají nejlepší přehled o tom, co zákazník očekává a co by mohl akceptovat. To ostatně předvedou na kontraktech, které trvají dva měsíce. V jejich závěru je v číslech jasně viditelné, kolik se jednotlivých modelů prodalo nebo neprodalo. Po těch dvou měsících kontraktů se tedy udělá čára, kdy si řekneme, jak jsme byli nebo nebyli úspěšní.“ Jak byste charakterizovala české ženy? Umějí se dobře oblékat? „Myslím si, že ano. Byli jsme sice v minulosti trošku diskriminování dobou, ve které bylo spousta věcí jinak než máme dnes, ale teď je spíše pravidlem, že česká žena ví, co se nosí a co jí sluší.“ Čtenáře tohoto rozhovoru jistě bude zajímat, jak vypadá šatník módní návrhářky. Můžete nám to prozradit? „Nejsem ženou, která by měla v šatníku jen jeden vyhraněný typ oblečení. Mohu se pochlubit, že můj šatník je poměrně pestrý. Dá se říci, že zrcadlí mé potřeby spojené s oblékáním všedního života. Kostýmky, separátní kalhoty, nebo jeany, trička, halenky, nebo i večerní šaty to vše využiji jak při své práci, tak i ve volném čase.“ Do jaké míry dnes ženy podléhají tomu, co je módní? „Dříve to bylo tak, že celá Evropa nosila jeden typ oblečení. Když byly v módě minisukně, všechny ženy, které chtěly být „in“, nosily minisukně, aniž by se skutečně zamýšlely nad tím, zda jim to opravdu sluší. Byla prostě taková doba. V dnešní době je situace v tomto směru umírněnější, ženy se nenechávají jednoznačně ovlivňovat - chtějí nosit pouze to, co jim sluší. Třeba teď jsou trendové úzké nohavice u kalhot. Dříve by v těchto nohavicích chodily všechny ženy, které by se zajímaly o módu, zatímco teď je to tak, že již ženy striktně nedodržují to, co je právě módní, ale volí oděvy, jak již jsem řekla, podle toho, co jim sluší.“ Čerpáte inspiraci od světových návrhářů? „Módní trendy jsou odrazem tvorby světových módních návrhářů, takže je samozřejmě sleduji. Informace o dění v módním světě čerpám například z módních časopisů, účastním se nejrůznějších módních veletrhů, sleduji internetové stránky zaměřené na módu a jezdím na různé semináře. Z toho všeho sbírám určité prvky, které aplikuji do svých modelů.“ Kde ještě čerpáte inspiraci? „Mým hlavním inspiračním zdrojem, jak jsem předeslala, jsou časopisy, veletrhy a internet, nicméně inspirují mě také lidé, kteří jsou kolem mě. Doufám, že mě inspirace neopustí.“ Co konkrétně máte v Oděvním podniku, a.s. na starost? „La Boutique de Claudette je značka dámské konfekce Oděvního podniku, kterou mám na starost. Jedná se o trendovou kolekci v níž jsou obsaženy prané materiály, například lny. Zákaznice jistě budou znát, že tato značka se aktuálně rozrostla o La Boutique de Claudette - Luxury, což je kolekce plná luxusních materiálů a vypracovaných střihů. Jedná se o nejvyšší značku v nabídce dámské konfekce Oděvního podniku, a.s. Mou další kolekci představuje značka La Boutique de Claudette - Glamour, což je společenská kolekce. Rovněž mám v dámské módě na starost kolekci nadměrných velikostí (Claudette) – tato kolekce je určena ženám, které nosí velikosti 46 – 54. Zodpovídám tedy za modely ve čtyřech značkách. To však není vše. Oděvní podnik rovněž organizuje módní přehlídky. Já na ně připravuji dvanáct originálních – inspirativních večerních šatů. Zabývám se také návrhy modelů pro potřeby individuálních zákazníků.“ Z toho všeho je zřejmé, že se jedná o časově náročnou práci. Je to tak? „Máte pravdu. Někteří lidé si možná myslí, že práce návrháře spočívá pouze v tom, že si vezme tužku a papír a kreslí jednotlivé návrhy. Tak jednoduché to však není. Módní návrhář zastává kromě toho spoustu další organizační práce. Musí například spolupracovat s modelářkami, které jsou nezbytné pro vytváření střihové konstrukce modelů, dále musí být přítomen v dílně, kde se jednotlivé modely realizují. U mě to většinou dopadá tak, že si samotné navrhování nechávám na doma. Když mám nějakou příhodnou chvilku, vymýšlím modely. Potřebuji na to klid. To asi pochopí každý, kdo dělá nějakou tvůrčí práci.“ Mohla byste popsat Váš všední pracovní den? „Jako módní návrhářka Oděvního podniku, a.s. mám klasickou pracovní dobu, nicméně, jak už jsem uvedla, pracuji i doma. V určitém období v roce se vybírají materiály na sezonu, v dalším období se dělají návrhy na doplňky, jako jsou trička, halenky a košile… V další době se zařazují materiály do vybraných fazón. Často se tyto práce prolínají, takže nejde říci, že v lednu dělám jen to a v únoru něco jiného. Pravidelné je to, že do zaměstnání chodím na půl osmou. Po příchodu do práce nejprve řeším organizační záležitosti související například s výrobou vzorků na modelárně. Přijímám také obchodní zástupce z různých textilek, kteří nám nabízejí látky na novou sezonu. Jsem v úzkém kontaktu s modelářkami, s nimiž konzultuji nejrůznější detaily mého návrhu. Ptají se mě, co a jak si představuji. Potom jdu na dílnu, kde se šijí prototypy, kde s mistrovou konzultuji, zda je vše v pořádku, zda je vše dle mých představ. Vyráběný prototyp se chystá na zkoušku, což je další fáze vývoje nového oděvu - zkouší se na manekýnce. Když mám nějaké připomínky, domluvím se s modelářkou na případných úpravách, které se postupně zapracují. Takto se sestavuje prototypová část našich modelů. Kromě toho vyřizuji nejrůznější e-maily a telefony, jsem také v přímém kontaktu s textilkami a s klienty, takže si na nedostatek práce rozhodně nestěžuji. Rozhodně tedy má práce nespočívá pouze v kreslení návrhů.“ Takže i když jdete po ulici, tak se inspirujete? „V podstatě ano. To, jak je ale tato inspirace velká, je přímo úměrné tomu, v jak velkém městě se procházím. Jiné je to na maloměstě, jiné je to ve velkoměstě nebo na veletrhu. Ideální z tohoto pohledu jsou města jako je Paříž, Miláno a další. V Čechách se teprve učíme, jak kombinovat jednotlivé modely a barvy, kdežto v těchto velkých metropolích už to mají zažité.“ Je mezi módními návrháři nějaká rivalita? „Myslím si, že ano, ale především mezi těmi na volné noze, u nichž je otázkou, zda tu či onu zakázku získají nebo ne. Záleží na tom, jakou mají klientelu. Rivalita jako taková je normální věc, osobně ji opovažuji za hnací motor. Tvorbu návrhářů je nutné sledovat a občas si člověk řekne: To je ale zajímavý nápad, to se mu povedlo… Člověk by se měl neustále zdokonalovat, neustále se snažit být lepší.“ Co považujete za svůj největší dosavadní úspěch? „To, že se dámské kolekce, které navrhuji, každou sezonu dobře prodávají. A to se nebavím o několika stovkách, ale o několika tisících kusech, což je pro mě nádherné pohlazení. Za úspěch považuji také to, že jsem měla možnost dělat modely pro manželku pana prezidenta – pro paní Klausovou.“ A máte nějakou metu, které byste chtěla docílit? „Nevím, jestli se mají přání říkat nahlas… Přeji si, aby se mé modely i nadále dobře prodávaly, a aby byly čím dál více úspěšnější. Přála bych si také, aby pro dámskou konfekci nechodily jen ženy středního věku, ale aby se této konfekce nebály ani ženy mladší. Myslím si, že když lidé zavítají k nám do obchodů, určitě ocení to, co děláme. Máme jim co nabídnout. U nás si v dámské módě mohou vybrat skutečně všechny ženy, protože nabízíme oděvy nejrůznějších značek, které jsou vhodné jak pro mladé, tak pro generaci střední i generaci straší.“

Pokračovat na článek


Ondřej Ziegler

Ondřej Ziegler, vrchní ředitel pro design a prodej společnosti Oděvní podnik, a.s., se narodil 11. dubna 1967. V Oděvním podniku, a.s. pracuje od roku 1987. Pochází z Prostějova. V tomto městě dodnes nejen pracuje, ale i bydlí. Mezi záliby pana ředitele patří jeho práce, tedy móda. S oblibou sleduje nejen módní přehlídky a pročítá módní časopisy, ale dívá se také na nejrůznější televizní kanály, například na MTV, kde jsou, jak řekl, nejnovější módní trendy často zastoupeny díky interpretům různých klipů. Málokdo ví, že pan ředitel hrával 25 let závodně basketbal, dokonce v tomto sportu dosahoval takových výsledků, že hrál 1. dorosteneckou basketbalovou ligu. Dnes se však věnuje především módě, na sport však v žádném případě nezanevřel, což dokazuje například tím, že se rekreačně věnuje tenisu. Jeho hlavním zájmem je však rodina. Pane řediteli, chtěl jste být už jako malý designérem? „Ani ne. Naše rodina sice byla umělecky založena, ale v trošičku jiných sférách. Mí prapředci – dědeček a pradědeček – byli jedni z nejslavnějších řezbářů v republice. Pracovali na významných zakázkách. Práci se dřevem přenesli i na mého otce. Nedávno vyšla kniha o známých loutkářích a o mých předcích v ní bylo několik stran. Jako malý chlapec jsem tedy pracoval s otcem v dílně. Dělal například ozdobné vázy, sochy, snažil se tvořit koláže. Byl všestranný umělec. Jako malý jsem se tedy pohyboval mezi různými soustruhy a sadami dlát. Když mi však bylo sedm let, otec zemřel. Neměl jsem se již dál od koho tomuto řemeslu učit. Řemeslo tedy kvůli tomu nepřešlo z otce na syna, ta kontinuita se zastavila. Když jsem se později rozhodoval, na jakou školu jít, rozhodl jsem se pro oděvní školu. Byla tehdy velmi prestižní, zdaleka ne každý se na ni dostal.“ Můžete prozradit, jak jste se vlastně dostal k tomu, že nyní navrhujete oděvy? „Začalo to zhruba před čtvrt stoletím, kdy jsem studoval střední oděvní školu v Prostějově. Popravdě řečeno byl prvopočátek mého zájmu o design v tom, že už tehdy předváděly oděvy nejhezčí děvčata. Abychom se k nim jako kluci dostali, navrhovali jsme postupně modely. Vyhráli jsme tehdy dokonce celostátní kolo soutěže Zenit – mladý módní tvůrce. Vítězství v této soutěži se nám dokonce podařilo obhájit. Po škole jsem ve firmě začal dělat střihy, následovalo modelování, potom jsem se stal designérem dámské módy a poté šéfdesignérem dámské módy. Později jsem se stal šéfdesignérem celé firmy a na starost mám i prodej, takže můj vztah k módě je dlouhodobý proces.“ V době Vašich studií vlastně ani nebyl v obchodech tak velký výběr oděvů… „Dnes je nabídka zboží velmi široká, tenkrát nebylo skoro nic. Dělalo se několik modelů ve velkých sériích a v nich chodila celá republika. To jsem samozřejmě nechtěl, toužil jsem po jeansech atd. Když jsem si je chtěl koupit, musel jsem na ně stát šest hodin frontu v Tuzexu, nakonec jsem si stejně musel vzít jeansy, které mi neseděly, protože jsem je chtěl, ale neměli mou velikost… Situace v té době byla úplně jiná. Dnes už se to zdá být směšné, ale v době, kdy jsem chodil do školy, a ještě nějakou dobu potom, jsem si na sebe většinu věcí šil – kabáty, kalhoty… Kupoval jsem si látky, střihy jsem obkoukával v hudebních časopisech nebo náhodně v televizi, když se tam něco dostalo. Když si člověk šil věci sám na sebe, mělo to určitá pozitiva i negativa. Mezi pozitiva patřilo to, že člověk měl něco, co nenosí celý národ, mezi negativa patřilo to, že do jisté míry vyčníval. Třeba já jsem vyčníval dost.“ Čím to bylo? „Hlavně tím, že všichni nosili třeba šedé kalhoty, ale já měl červené. V té době to skutečně nebylo obvyklé. Ne všichni to dobře snášeli. Dnes je jiná doba. Dnes už podle oblečení nikdo nikoho nehodnotí, ale kdo tenkrát trošku vyčníval, tak nepůsobil na okolí moc pozitivně. Vyčníval jsem nejen oděvy, ale i účesem. Měl jsem takovou dlouhou patku… Ostříhali mi ji. Kdo tenkrát nežil, asi si to nedovede představit. Dnes si každý může koupit vše – dle svých představ a peněženky. Kdo chce do oblečení investovat více, kupuje si oděvy luxusnějších značek, kdo méně, může si v nějakých obchodech koupit třeba trika za pár desítek korun. Je to otázka financí a vkusu, ale ty možnosti tu jsou, obchody jsou plné. Tenkrát to tak nebylo a právě to byl jeden z důvodů, proč mě móda tolik chytila. Mohl jsem šít pro sebe i pro známé.“ Jak je vlastně možné, že muž může dobře navrhovat dámskou módu? „Musím říci, že hodně návrhářek dělá modely pro to, aby se buď ony nebo jejich zákaznice líbily mužům. Ony si ale jenom myslí, co se mužům líbí, zatímco muži nejlépe vědí, v čem se jim ty ženy líbí. Právě to je důvod, proč to muži umí dobře navrhnout. To je ta základní inspirace, jinak však inspiraci lze čerpat v módě italské, francouzské a na módních veletrzích, na veletrzích materiálů i z tzv. módy ulice. Je nutné sledovat obecný trend a do toho doplnit svůj pohled.“ Co Vás při tvorbě inspiruje? „Uvedu jeden konkrétní příklad: V lednu jsme byli na veletrhu ve Florencii. Najednou jsem si všiml, že muž u jednoho z luxusních stánků měl strašně krátké kalhoty. Pomyslel jsem si, že to nevypadá moc dobře, že je to divné. Šel jsem dál a viděl jsem dalšího muže, který měl krátké kalhoty a navíc k tomu ještě pruhované ponožky. Když jsem se na to zaměřil, zjistil jsem, že zhruba 60 % mužů tam mělo úzké krátké kalhoty. Říkal jsem si, že to nemůže být náhoda. V krátkých kalhotách přišli i lidé z jedné významné japonské firmy, viděl jsem, že i Japonci mají krátké kalhoty... Chápete: měli je i Japonci, u kterých je vždy problém opačný, protože jsou menší a kalhoty mívají dlouhé. V tu chvíli jsem pochopil, že se jedná o trend.“ A teď mám jednu trošku záludnou otázku: Do jaké doby se dá móda předvídat? V Oděvním podniku pracujete na modelech, které se budou nosit za rok nebo za dva, ale dá se odhadnout, jakým směrem se bude móda ubírat třeba za deset let? „To asi ne. Móda, jak jste řekl, se tvoří maximálně na dva roky dopředu. Není to tak, že bych si sedl ke stolu a řekl si: „Tak, teď mám dobrou náladu, tak určím, co se bude nosit třeba za tři roky“. To nejde. Módní směry se určují podle světových módních návrhářů, tyto směry pak rozvíjejí různá světová módní studia. I kdybyste znal nejrůznější informace ze světa módy, není možné, abyste určil módní směry v budoucnosti. To by musela být hodně velká náhoda. Když naši designéři pracují na kolekcích, světový trend je již určen. Módu neurčuje jen jeden nezávislý člověk, ta mozaika se skládá z mnoha střípků. Určování módy je velice složité. Když chce být ale firma konkurenceschopná, musí se držet světové módní linie. Když by všichni ve světě v rámci módního trendu nosili krátké sukně do půlky stehen a vy byste říkal, že trendová je délka sukní po kotníky, nikdy byste to jako světový trend neprosadil. V módě to funguje tak, že někdo dá první impulz, na který se pasují další kroky. První impulz dá třeba nějaký významný světový návrhář, nicméně než tento určený trend obejde svět, nějakou dobu to trvá. Ještě před patnácti lety se říkalo, že to, co je teď módní v Itálii, k nám přijde za dva roky. Teď už je to jinak. Firmy se hodně globalizovaly, lidé hodně cestují…, není tedy problém, aby módní věci byly v Čechách souběžně nebo s minimálním odstupem jako třeba v Itálii.“ Co patří mezi Vaši hlavní pracovní náplň v Oděvním podniku, a.s.? „Má pracovní náplň je naprosto jednoduchá: Co si se svými týmy navrhnu, to také musím prodat. Pro mě je tedy nejpodstatnější, aby byly navrženy odpovídající módní kolekce, a potom tyto kolekce dostat k zákazníkům. Mým úkolem je tedy přenášet požadavky trhu do designu a zase naopak trendy přenést do prodeje. Děláme týmově. Každý do prodejní kolekce přináší nějakou část nápadu, i když jsou zde jednotliví designéři, kteří mají dané kolekce na starost, vždy zde sedíme jako jedna skupina a hodnotíme materiály, výběr modelů z kolekce atd. Všechny značky v naší společnosti jsou pro mě důležité – jak výrobek za 15 tisíc korun, tak výrobek za 500 korun. Všem oděvům je při jejich vývoji věnována stejně důkladná péče.“ Prozradíte mi, co Vás na Vaší práci nejvíce baví? „Zajímavé je pro mě sledování módních trendů, navštěvování jednotlivých textilek, výběr materiálů, příprava designu a potkávání se s lidmi, které bych při jiné práci nepotkal. Nejvíce mě potěší, když se nám to, co navrhneme, podaří prodat, a to třeba i do zahraničí. Mám radost z velkých kontraktů. Práce mě tedy baví od začátku až do konce.“ Jak jsem si všiml, umíte i řadu jazyků… „To musím, jinak bych se nedomluvil. Musím se snažit přizpůsobovat se řečem jednotlivých zákazníků. Když tedy přijede Rus, tak s ním mluvím rusky, s Polákem polsky atd.“ Je něco, co byste chtěl vzkázat čtenářům tohoto rozhovoru? „Ať se přijdou podívat do našich prodejen. Slyšel jsem, že se o nás dříve říkalo, že jsme jen pánská firma nebo jen drahá firma, ale myslím si, že to už dávno neplatí. Máme komplexní nabídky za velmi příznivé ceny. Čtenářům bych tedy vzkázal, aby prověřili kvalitu, kterou nabízíme.“

Pokračovat na článek


Beata Rajska - Cover Girl

Pod názvem Cover Girl představí Beata Rajská na autorské módní přehlídce 6. listopadu v Top Hotelu Praha novou kolekci své značky pro následující modelový rok.„Krása každé ženy je v její jedinečnosti… Značka Beata RAJSKA a její modely jsou tady proto, aby právě onu jedinečnost zvýrazňovaly, a každá žena se tak může stát cover girl – dívkou z titulní strany,“ vysvětluje módní návrhářka. Osmdesát pět elegantních, pohodlných, nadčasových a trendy modelů bude představeno v devíti modelových řadách, které ponesou tajemné názvy jako např. Karavana, Klidná extrovertka, Basic, Aquamarin, „Jsi jedinečná“ Beata Rajská současně upozorňuje, že Cover Girl nebude typická módní show, ale čistá přehlídka modelů. V její první části se představí rafinovaně jednoduché modely vhodné pro každodenní nošení a byznys. Kolekce zahrnuje flaušové pláště a kabátky, jezdecké kalhoty a sáčka v cestovatelském stylu, kombinace úpletových svetříků a sukní z hedvábí, krajky a dupionu, byznys košile a sukně z klasických materiálů, ale i dynamických tvarů. Druhá část přehlídky bude věnovaná společenským toaletám – koktejlovým a v menší míře i velkým večerním, kterými je značka Beata Rajska proslulá. „Letos jsem se více věnovala tzv. malé večerní a udělala jen jednu řadu velkých večerních toalet. Těžké toalety ale diváci neuvidí, nahradila jsem je odlehčenou verzí z lehounkých vrstvených hedvábných šifónů. Díky transparentnosti a mírně žensky rafinovanému stylu je myslím tato část kolekce hodně ženská a hodně sexy,“ slibuje Beata Rajská.  Celá kolekce přehlídky Cover Girl je vedená spíše v tlumených barvách, ale jako viditelná nit se jí proplétají ostré barvy jako červená a petrolejová. Nestárnoucí a vždy atraktivní zůstává kombinace černé a bílé, v některých variantách černá v kombinaci se zlatou, z ostatních barev je to písková, béžová, smetanová, hnědá nebo temně červená. Z dezénů se objevuje nadčasový puntík. Základními používanými materiály pak jsou hřejivá vlna a kašmír, viskóza, šifónové hedvábí, hedvábný satén a jemná kůže.Současně s přípravou módní přehlídky Cover Girl vznikl první exkluzivní katalog módní značky Beata Rajska pro rok 2007, který představuje průřez produktovou skladbou značky. Pořídila jej fotografka Anna Mrázek Kovačič v honosných prostorách Živnostenské banky v Praze v ulici Na Příkopě.Autorská módní přehlídka Beaty Rajské Cover Girl proběhne v podělí 6. 11. od 20:30 hodin v Top Hotelu Praha, Blažimské ulici 1781/4 v Praze 4.O značce Beata RajskaZakladatelkou značky Beata Rajska je špičková módní návrhářka Mgr. Beata Rajská, která pod touto značkou tvoří od roku 1997. Se svou tvorbou se prezentovala na mnoha módních přehlídkách v tuzemsku i v zahraničí (např. Moskvě, St. Petersburgu, Varšavě, Berlíně, Londýně, Mexico City). Jako hlavní je třeba zmínit účast na Miss České republiky v letech 2001, 2002, 2003 a 2004 – Beata Rajská byla výhradní návrhářkou všech rób. Připravila také modely pro zástupkyně naší země v soutěžích Miss International v Tokiu, Miss Europe v Paříži, Miss World v Londýně a v Číně, Miss Universe v Kolumbii a v Peru a Miss Tourism World v Kolumbii, kde mezi 65 účastnicemi přivezla zástupkyně ČR titul nejkrásnější večerní šaty. Modely značky Beata Rajska nosí i sama návrhářka. „Můj šatník je plný Beaty Rajske. V zimě to jsou klasické košile, kalhoty a kostýmy. V létě samozřejmě šaty. Pokud si chci udělat radost jinde, pořídím si boty, kabelku nebo jednoduché tílko. To, že nosím své věci, není póza, já se v nich skutečně cítím dobře.“    Beata RajskáBeata Rajská se narodila v Liptovském Mikuláši na Slovensku. Je absolventkou Střední průmyslové školy oděvní v Trenčíně (1980) a Filosofické fakulty University Komenského v Bratislavě (1986). Už jako studentka získala několik ocenění na módních soutěžích. S módou se na čas rozloučila, aby se k ní vrátila v roce 1993 (krátce po narození druhého syna) jako pedagog oděvní školy. Od roku 1997 úspěšně podniká v módní branži, v roce 2001 založila společnost Beata Rajská – design, s.r.o. 

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Krása

Bodypainting - malování na tělo, malování na kůži

Bodypainting je starý jako lidstvo samé. Již staré kultury si zkrášlovaly tělo přírodními barvami, ať z důvodů estetických, kmenových, rituálních či jiných.V dnešní době je bodypainting velice rozšířen, protože je to také jedno z umění na živé plátno. Pořádají se různé setkání příznivců, festivaly, dokonce bodypaintingové mistrovství světa.Nejkrásnější na bodypaintingu je, že můžete člověka přeměnit na jinou bytost, přimalovat mu oblečení, udělat z něj robota a to poměrně jednoduše, jen pomocí barev, případně z něj udělat reklamní poutač s logem vaší firmy. To vše je samozřejmě narozdíl od tetování dočasné a pomalovaný umyje ze sebe dílo jednou návštěvou sprchy.Využití bodypaintinguUmění malování na kůži se dá také využít pro komerční účely, jako spestření firemních akcí, večírků, rautů nebo jako doprovodný program pro většinu společenských akcí. Malovat mohu buď na předem domluvené modelky a modely, dobrovolníky z davu, na různé části těla, všemi možnými barvami, tvary a technikami. Používám jak šťetec, tak i airbrush, aby malba vypadala realističtěji.Pro kreativní zájemce, kteří rádi potěší své blízké netradičními fotografiemi sebe samých v jiném kabátě, pro firmu jako prezentaci kalendář s pomalovanými těly modelů, pomohu a poradím s výběrem motivu a jeho realizací. Přestože to je jen "malování", i tak je třeba dbát na bezpečnost a zdraví, proto používám pouze barvy určené ke styku s lidskou pokožkou, atestované a bez nežádoucích příměsí.

Pokračovat na článek


sluneční brýle

Je všeobecně známo, že oči jsou nejcitlivější orgán lidského těla. Proto potřebují maximální ochranu před jakýmikoli vnějšími vlivy, které by mohly zapříčinit jejich poškození a tím způsobit oslabení jejich funkčnosti. Silné sluneční záření obsahuje ultrafialové paprsky, které mohou způsobit vážné poškození sítnice a zhoršují vidění vašich očí. Práce s počítačem, notebookem, nebo dlouhý čas strávený u televizních obrazovek, může způsobit několik onemocnění vašich očí.V době rychlého technického pokroku se lidé stávají závislí na počítačích nejen v rámci svého zaměstnání, ale i během volnočasových aktivit. Lidé sedí neúnosně mnoho hodin před monitory počítačů pro delší pracovní dobu, na dokončení různých prací buď v kanceláři, nebo doma. Škodlivé záření přicházející z obrazovky počítače může zhoršit stav vašich očí, který se z počátku projevuje jejich zarudnutím. Chcete-li chránit své oči před škodlivým zářením a předejít tak vážnějšímu poškození zraku, nutně budete potřebovat kvalitní sluneční brýle, které poskytnou vašim očím dokonalou ochranu. Vzniká tak problém, jak si vybrat ty nejkvalitnější a nejvhodnější brýle. Hledání vám usnadní kolekce módních brýlí Just Cavalli. Brýle z této kolekce poskytnou vašim očím maximální ochranu před zářením z počítačových monitorů a televizních obrazovek stejně spolehlivě, jako ochranu před všemi negativními vlivy prostředí, ve kterém se pohybujete. Je to především stále přítomný prach ve vzduchu, nadměrně suché, nebo naopak nadměrně vlhké ovzduší atd. Tommy módní brýle jsou kolekce mistrovských děl, takže stát se právě jejich uživateli je nepochybně správné rozhodnutí. Brýle Just Cavalli podstatně zmírní, nebo zcela odstraní vaše problémy se zrakem. Navíc zlepší váš vzhled zcela brilatním způsobem. Velmi důležitý je fakt, že brýlové obruby Just Cavalli splňují všechny požadavky, které kladou současné módní trendy.Brýle Just CavalliJust Cavalli bylo jméno módního návrháře, který položil základní kámen této mimořádně uznávané značky. Módní značka Just Cavalli byla založena s cílem poskytovat kvalitní módní doplňky, oblečení, hodinky, brýle a mnoho dalších stylových produktů a na mezinárodním trhu uspokojit rozdílné požadavky na módu mladých lidí a zároveň respektovat kvalitu výrobků, jakož i zohledňuje pohodlí zákazníka. Konečným cílem je samozřejmě spokojenost zákazníka. Podstatným znakem brýlí Just Cavalli je prvotřídní kvalita a luxusní vypracování. Just Cavalli je celosvětově známý pro jeho inovační přístup při navrhování produktů, aby tak dosáhl maximální spokojenost zákazníků. Společnost Just Cavalli od svého založení se značka stala známou v maloobchodních sítích po celém světě. Dámské a pánské brýle a oblečení, oblečení pro děti – to vše jsou výrobky od Just Cavalli, schopny splnit mezinárodní požadavky kladené na kvalitu. V současné době módní brýle Just Cavalli získaly uznání na světovém trhu s velkými distribučními sítěmi ve více než 90-ti zemích a více než v 1000 maloobchodních prodejnách po celé Severní Americe, Evropě, Střední a Jižní Americe, Asii a Tichomoří.Portfolio zahrnuje módní brýle, hodinky, sluneční brýle, oblečení a různé módní doplňky. Brýle Just Cavalli odrážejí smysl pro prezentaci stylu, kvality a spokojenosti zákazníků na celém světě. Široký sortiment módních brýlí Just Cavalli má elegantní rámy a kvalitní materiály. Elegantně tvarované rámy těchto brýlí vyzdvihují dokonalou krásu vašich očí a vysoce kvalitní optické čočky vám poskytují dokonalý optický zážitek. Pracovní tým TJust Cavalli tvoří zapálení a schopní lidé, kteří usilovně pracují na aktualizaci technologií a inovaci stylu a designu při výrobě brýlí a ostatních produktů. Proto je schopen uspokojit i nejnáročnější zákazníky. Nabídka módní kolekce brýlí Just Cavalli sahá od jednoduchých brýlí po značkové brýle, které respektují požadavky i těch nejnáročnějších zákazníků.Brýlové obruby jsou zdobeny exkluzivním designem s precizně vypracovanými detaily, s módním vzhledem, který dokonale ladí s oblečením pro různé příležitosti. Při výrobě rámů se používají vysoce kvalitní materiály, které poskytují produktům flexibilitu a odolnost proti nárazu po dlouhou dobu. Dlouhodobou trvanlivostí se vyznačují i ​​proti nárazům a poškrábání odolné čočky.Tuto vlastnost zajišťuje speciální povlak. V brýlích je používána účinná technika redukce oslnění. Exkluzivní trojrozměrné zobrazování je zajištěno vestavbou High Definition Optics technologie do kvalitních skel. Výše uvedené zajímavé vlastnosti těchto brýlí jsou určitě důvodem ke koupi několika modelů. Vaše módní brýle budou vaším dokonalým společníkem na cestách, sledování filmů na obrazovce počítače nebo TV. Módní brýle Just Cavalli jsou navrženy vysoce kvalifikovaným kolektivem zkušených projektantů společnosti. Kolekce návrháře značky sahá od nadčasových kousků brýlí po absolutně módní hity. Zajištění ochrany před ultrafialovým zářením s vysokou optickou čirostí dělá tyto brýle spolehlivým Módní doplněk. Kolekce módních brýlí Just Cavalli obsahuje dámské a pánské modely. Široké spektrum pánských brýlí různých stylů je k dispozici od značky níž můžete plně důvěřovat. Tou značkou je Just Cavalli. Vysoce kvalitní rámy brýlí jsou navrženy dokonalým způsobem. Široká barevná škála poskytuje možnosti využití na různé příležitosti. Tyto pánské brýle se staly symbolem příslušnosti ke společenské třídě.Nákup brýlí onlinePokud vám čas z pracovních, nebo jiných důvodů nedovoluje navštívit osobně prodejny se zbožím značky Just Cavalli, pak vám bude určitě vyhovovat on-line nákup z různých eshopech. Nákup brýlí on-line je poměrně jednoduchý, tak jako například rezervace vstupenek do kin on-line. Internet vám poskytuje nejlepší platformu na nákup brýlí on-line s jednoduchým kliknutím myši. Platbu konečného výběru lze provést pomocí debetní karty. Některé eshopy nabízejí další službu, a to platbu v hotovosti po dodání zboží.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Společnost

Proč jsou modelky tak hubené?

Poslední dobou jsou kritizovány jak hubené modelky předvádějící módní přehlídky na molech, tak nezdravě vychrtlé  fotomodelky. Dříve byly hubené dívky považovány za „in“, což mělo vliv především na smýšlení mladých slečen. Poslední dobou jsou ale vyhublé modelky nahrazovány dívkami s přirozenějšími tvary. Proti tomu se ohrazují někteří módní návrháři, kteří tvrdí, že jejich modely lépe padnou hubeným modelkám. Když se však podíváme na modelky z roku 1950 nebo dříve, nenajdeme názory, že by dívky trpěly nedostatkem krásy kvůli zaoblenější postavě.V roce 1960 byla průměrná výška modelek asi 170 cm a váha okolo 58 kg. Zatímco současné modelky jsou průměrně vysoké 175 cm a váží jen 52 kg. Na rozdíl od těchto vyhublých dívek měly modelky v roce 1960 zdravý body mass index (BMI). Tento trend se bohužel brzy změnil s britskou modelkou Twiggy. Najednou se staly senzací ty nejhubenější, s 41kilovou Twiggy v čele.V 80. letech „frčely“ modelky jako Christie Brinkley a Cindy Crawford, které měly BMI o něco zdravější. Rok 1990 ale vzkřísil modelky podobné Twiggy a vznikl styl „heroin chic“, který byl charakterizován bledou kůží, tmavými kruhy pod očima a výraznými kostmi. Zdálo se, že cílem tohoto stylu je kopírovat narkomany v pokročilé závislosti na heroinu. Většina modelek v 90. letech měla vzhledem k jejich výšce nezdravou váhu.V době posedlé hubenými dívkami (především v některých místech na zemi, jako například v Americe) se díváme na štíhlé dívky a doufáme, že stejné šaty nás udělají stejně hubenými a atraktivními. Studie ukazují na to, že ženy mají opravdu tendenci reagovat pozitivně na modely předváděné hubenými modelkami. Nicméně návrháři ve Španělsku dávají svými výroky jasně najevo, že modelky budou mít stanovenou minimální hmotnost i rozmezí BMI, které nebudou moct překročit. To by znamenalo zlom v módním průmyslu k podpoře zdravějších modelek.Okolo roku 2006 již mnoho žen potřebovalo větší velikost oblečení než je průměrná velikost dodávaná do obchodů. Tyto ženy jsou ale jen dalším ztvárněním ženské krásy. Ve skutečnosti, kdyby se narodily v 17.století, a nebo v jiné zemi, byly by považovány za daleko krásnější než dívky hubené. Buclatost byla žádaná a tahle „poptávka“ v některých kulturách neustále pokračuje.Z mnoha výpovědí modelek a hereček trpících anorexií se dozvíme, že udržet si nepřirozenou „superštíhlost“ bývá někdy hodně obtížné. Některé z nich mohou vypadat přirozeně hubené, ale často za vším stojí dřina a razantní dieta. Proto se vkládá mnoho nadějí do módních návrhářů například ze Španělska, kteří by mohli učinit přítrž nezdravému hubnutí a nastolit trend zdravě živených modelek.

Pokračovat na článek